Wat zijn (leuke) alom geaccepteerde misvattingen?

Bijvoorbeeld;
Moslims bidden richting het oosten (is niet; bidden richting Mekka)
De uitspraak van "Veni, Vidi, Vici" (de c wordt in het latijn uitgesproken als een k, niet als een "tsj")

enzovoort, enzovoort.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

De chinese muur is vanaf de maan te zien.
Mexico City is de hoofdstad van Mexico.
Eskimo's hebben 20 woorden voor sneeuw.
Cleopatra was een egyptische koningin en Ceasar was keizer.
Beren gaan in winterslaap.
Katten zien in het donker.
Muilezels zijn onvruchtbaar.
Het menselijk lichaam wordt elke 7 jaar vernieuwd.
De maag krimpt door diëten.
Het beste van de aardappel zit vlak onder de schil.
Tijdens borstvoeding is bevruchting onmogelijk.
Witte wijn komt van witte druiven.

enz. enz.

Kijk eens op onderstaande site. Iemand heeft er blijkbaar een boek over geschreven. Misschien iets voor jou?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hoofdstad van Mexico heet gewoon Mexico. Zou ook raar zijn als een spaanstalig land zijn hoofdstad een naam geeft met een Engels woord erin...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En daarom heet het ook Ciudad de Mexico. Wat gewoon Mexico-Stad betekent, of in het Engels geheel correct vertaald kan worden als Mexico City.

Andere antwoorden (12)

Vrouwen kunnen niet parkeren...
Mannen lopen hun lul achterna...
Homo's zijn zulke lieve jongens...
Blondjes zijn dom...
Politieagenten rijden nooit zelf te hard!

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh en niet te vergeten:

Cantare's oude avatar was aanstootgevend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paul Mcartney is dood.
Elvis leeft nog.
Eskimo's hebben 1000 woorden voor 'sneeuw'.
Van spinazie word je sterk.
Struisvogels steken hun kop in het zand.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vergeet dat je Micheal Jackson gister nog hebt gezien! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die woorden voor de sneeuw worden er ook ongemerkt steeds meer! Net zoals de spinnen die je per jaar in je slaap opeet, maar dit terzijde.
Ha, die Maartah;

Dat de heilige Nicolaas ooit in zijn leven in Spanje zou zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een wijdverbreid misverstand dat kado ooit in het Groene Boekje heeft gestaan. Alleen cadeau is officieel juist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herman brood
is dood
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lieve Herman, ik kon het niet geloven.
Je sprong naar beneden en nu ben je boven.
Ambtenaren hebben de hele dag niks te doen.
Dokters zullen het wel weten.
Huismoeders (of vaders) hoeven niet te werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ambtenaren moeten toch minimaal 4x koffie drinken ;)
Als het in de krant staat (of op het journaal gezegd wordt) is het waar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen denkt mens te zijn, het meest alom vertegenwoordigde misvatting en de meest hardnekkige, by far...

Ben jij, de lezer dezes, niet helemaal overtuigt dat je een mens bent? En als ik zeg dat het niet waar is, dat je zegt tegen me dat het niet klopt... En om te bewijzen dat ik het mis heb, mij te belonen met een minnetje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik geen mens ben, wat ben ik dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij bent niet je gedachten, niet je lichaam, niet je daden, niet dat wat je denkt dat je bent... Niet dat waarvan je overtuigd bent... Dus niet persoon, niet mens de persoon... Niet afgescheiden, dat denk je wel, maar dat is niet zo... En ik kan je niet overtuigen in een paar zinnetjes, jij gelooft me toch niet en je stemt al een min... Laat ik zo zeggen, alle buddhas, alle jezussen, alle heiligen zeggen hetzelfde als wat ik zeg, maar jij zult erom lachen, dat je geen mens bent in de zin dat je een eigen leven kunt leiden... Je zult om mijn antwoord lachen en weghonen, je neemt me niet serieus... Voor jij Beemertje83...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had alleen maar een vraag naar aanleiding van jou antwoord. Ik heb jou antwoord geen waardering gegeven, wanneer ik een + of - waardering geef, zet ik dat in mijn reactie bij de vraag. Maar ja, vergissen is menselijk, zelf voor jou XiniX, betekent dit, dat jij dan toch een mens bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus nu heb je bewijs van dat waar je toch al van overtuigd was... Zo gaat het altijd met personen die denken mens te zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een vraag, geen bewijs. Ik vraag mij nog steeds af wat wij wel zijn als we geen mensen zijn? Jij hebt zeker de rode pil genomen, ik heb namelijk de blauwe gekozen (Matrix). Laat ik het anders vragen. "Wat ben jij dan wel?"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XiniX verdenkt wel vaker mensen ervan dat ze hem minnen... Populaire slachtofferrol?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Beemertje... Ik ben... en meer kan ik er niet over zeggen, dus ook niet dat ik een mens ben... Ik ben, daar kan ik niet omheen, maar wat ik ben dat kan ik niet zeggen, dus ik kan niet zeggen dat ik mens ben...
Ben ik mens omdat ik twee benen en twee armen en een hoofd heb? Ben ik een mens omdat ik kan denken? Ben ik een mens omdat iemand tegen mij gezegd heeft dat ik een mens ben of dat ik XiniX heet? Ik ben... Maar wat, dat weet ik niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is dan een mens?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen een mens vraagt zich af: "Wat is dan een mens?", de rest gaat gewoon door met waar ze mee bezig waren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij zegt dat het een misvatting is dat wij mensen zijn. Mijn vraag daarop is of je kan omschrijven wat een mens is en dan kom je weer met zo'n hippie antwoord. Nu wel een -1. Als je iets zegt moet je het ook uit kunnen leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eindelijk een min 1 van jou... Dat had je toch ook meteen kunnen doen, waarom moest ik er zo veel voor doen? de volgende keer gelijk doen hoor, dan hoef ik niet in discussie met jou...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de discussie die de -1 heeft veroorzaakt, niet je antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Beemertje... Nee niet de discussie, maak jouw klik op de min, dat heeft het veroorzaakt... Any excuse will do...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger was je grappiger xinix.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wordt ook al een dagje ouder... en ik trap nog wel eens in serieuze zaken, dat zie je wel weer... Maar ik beloof je dat je nog wel weer een keertje om de antwoorden van XiniX zult lachen...
Sydney is de hoofdstad van Australie
Melbourne is de hoofdstad van Australie
De Chinese Muur is vanaf de maan te zien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Canberra is de hoofdstad van Australië, oh, nee dat is geen misvatting. Maar hoe zit dat met de Chinese muur, is die niet te zien dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die is van de maan niet te zien.
Heb mijn informatie uit de National Geographic van een jaar geleden ofzo, waar een hele special stond over de Chinese muur.
1. De Big Ben is het uurwerk op het Londense parlementsgebouw.

* De Big Ben is oorspronkelijk niet het uurwerk, en ook niet de toren, maar alleen de grote klok die het uur slaat. Big Ben is een van de zwaarste klokken ter wereld: hij weegt 13.762 kilogram, de klepel 203 kilo. Big Ben dreunt alleen de uren, een carillon van vier kleinere klokken zorgt voor het bekende wijsje.
Big Ben, in 1858 geïnstalleerd, ontleent zijn naam aan sir Benjamin Hall, die halverwege de negentiende eeuw de stoot had gegeven tot de bouw van een grote klokkentoren — Hall werd om zijn formidabele gestalte ook Big Ben genoemd. Helemaal zeker is die geschiedenis niet: er was in die tijd ook een zwaargewicht bokser, Benjamin Caunt, die Big Ben werd genoemd.

2. Neil Armstrong zei: 'That's one step for a man, one giant leap for mankind. '

*Het was wel de bedoeling dat hij dat zei, maar hij versprak zich. Op het moment dat hij voet op de maan zette, zei Neil Armstrong: 'That 's one small step for man, one giant leap for mankind' — dus zonder lidwoord voor man. In dit geval betekenen de woorden "man" en "mankind" hetzelfde.

3. Mont Blanc is de hoogste berg in Europa.

*Elbrus, Rusland (Caucasus): 5642 meter, de top van de Mont Blanc is "slechts" 4807 meter.

4. Nederland op 5 mei 1945 werd bevrijd.

*http://nl.wikipedia.org/wiki/Bevrijding
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook al is het nog zo raar;
als het rijmt dan is het waar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eskimo's heten eskimo
- als je hier in Canada tegen een 'eskimo' eskimo zegt en niet Inuit zoals ze zichzelf noemen dan kunnen ze een rechtzaak aanspannen wegens belediging en discriminatie. Het woord eskimo betekent namelijk rauw-vlees-eters. Een naam die werd gegeven door de kolonisten die hen afslachtten. Zij mogen dus niet meer zo genoemd worden.
Even als reactie op de 2 antwoorden, is niet vervelend bedoeld, ik vond het wel grappeig.