Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vaak krijgt een kind in NL 2 of meerdere namen en zitten hier voordelen aan, aan het hebben van meer namen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
741

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op zich zitten er geen voordelen aan. Behalve dan gevoelsmatige. Ik vind het heel leuk om mijn kinderen naar hun oma's en opa genoemd te hebben met hun tweede naam (doopnaam ook in ons geval) en ik hoop dat e dat later ook zelf leuk en mooi vinden. Nu in ieder geval nog wel.
Verder kan het handig zijn met het onderscheiden van personen met dezelfde naam of voorletter. Er zullen minder mensen zijn die P.J. Jansen heten dan P. Jansen. En binnen een gezin kan dat ook met de post wel handig zijn dan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Meestal is dat om familieleden of vrienden te vernoemen. En soms schrijft de religieuze gemeenschap waartoe dat gezin behoort het toe. Zelf vind ik het eigenlijk wel mooi om een langere officiële naam te hebben dan alleen mijn roepnaam. Het ziet er wat chiquer uit. Ook kan het schelen ter onderscheid van iemand met dezelfde achternaam. Dat jij niet A.B. bent maar A.C.

Toegevoegd na 1 minuut:
behoort het toe = behoort het voor.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Vroeger was het in het katholieke geloof gebruikelijk om doopnamen te gebruiken. Waarbij er dan meestal vernoemd werd naar of grootouders of peettante/oom en dan nog minimaal 1 naam van een heilige. Tegenwoordig worden meerdere namen meestal gebruikt om te vernoemen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen in het katholieke geloof hoor ;)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding