Waarom zijn het vaak ''stille, eenzame'' scholieren die door het lint gaan en met een pistool naar school toe gaan?

je leest dat vaak dat achteraf blijkt dat desbetreffende persoon stil was en eenzaam, en altijd achterin de klas zat, etc. Daar verwacht je zoiets toch niet van? Waarom gebeurt dit vaak bij dit soort leerlingen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat kinderen die helemaal goed in de groep vallen, veel contact hebben met klasgenoten en leuke dingen doen helemaal geen reden hebben om door het lint te gaan en de hele boel om hen heen neer te maaien.
Dat zijn JUIST de kinderen die - vaak van jongsaf aan - nergens bijhoren, altijd uitgesloten worden, niet in de groep meedoen, gepest worden etcetera. Oftewel : het is eigenlijk raar dat mensen zeggen dat je het NIET van zulke kinderen verwacht, want juist die stille wateren zijn de tijdbommen. Jaren en jarenlang opgekrkopte frustraties die er in één klap uit komen, kunnen buitengewoon destructief zijn.

Gelukkig niet allemaal hoor, dan zou het dagelijkse kost zijn. Maar over het algemeen kun je zegen : ALS er al kinderen zijn die je in de gaten moet houden omdat ze een potentieel gevaar kunnen worden, zijn het de stille muisjes die in een hoekje kruipen, en niet de schreeuwende druktemakers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Duidelijke uitleg.

Andere antwoorden (4)

Omdat ze eenzaam zijn en vaak gepest worden en dat soort dingen dan zijn ze het op een gegeven moment zat en dan gaan ze door het lint
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je alleen met een afstand en verwrongen gedachtengangen tot dit soort daden komt. Iemand die praat zal sneller geneigd zijn, zijn gedachtengangen voorzichtig te toetsen aan de realiteit. Tevens zorgt de band met vrienden voor een extra grens. Toch is niet iedere persoon die tot dit soort daden kwam een bijzondere eenzame persoon. Het is ook zo dat we de dader graag zo achteraf apart zetten, dat maakt de daad gemakkelijker uit te leggen, te accepteren en te verwerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stille wateren hebben diepe gronden... De stille mensen proberen juist in hunzelf met hun problemen te kampen, kroppen veelal dingen op.. Ook dingen waar zij eigenlijk niet alleen mee kunnen kampen en (tijdelijk) hulp nodig hebben. Zoiets kan inwendig gaan escaleren en er in een uitbarsting uitkomen. Jongeren weten dan vaak nog niet hoe hiermee om te gaan. Zeker in deze nieuwe tijd waarin er van alles aan het veranderen is en de wereld op dit moment ook harder wordt weten zij vaak niet meer hoe met de dingen om te gaan. De een loopt weg en huilt het er in stilte it... Een ander wordt agressief....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zo gepest bent als kort geleden die Casey kan je een keer ontploffen. Die Casey heeft 1 van zijn pesters tegen de vlakte gegooid. Is een slachtoffer van pesterijen echter niet sterk genoeg om zich zo tegen pesters te verweren dan kan er een moment komen dat ie een wapen bij zich heeft.