Als de deltawerken er niet waren geweest, wanneer hadden we na 1953 een nieuwe watersnoodsramp gehad? Had dat ook nu geweest?

Nu stuwt door de storm de zee op tegen de dijken die ons land beschermen, als de deltawerken na de watersnoodramp niet waren geplaatst, had met met deze waterstand al tot cruciale problemen geleid, en was er anders een ander moment waarbij het wel zo zou zijn geweest?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

In 1995 hadden we dan al een nieuwe watersnoodramp gehad. Ik weet dat destijds in het rivierengebied enkele plaatsen geëvacueerd zijn en dat in Arnhem het rampenplan al klaar was. In Zeeland was het zonder deltaplan zeker ook weer een ramp geweest. Vandaag 5 januari stormt het wel behoorlijk, maar minder als toen en er is ook geen springvloed zoals in 1953, dus het zou nu niet zo'n grote ramp zijn geworden als destijds.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is nu wel iets in Groningen aan de gang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar dat komt voornamelijk door de vele regen die er is gevallen.