Denk je dat de wereld anders zou zijn zonder jou?

Toegevoegd na 46 seconden:
zo ja, op wat voor manier dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom al die minnetjes ?

Het beste antwoord

Of de wereld anders zou zijn als ik nu weg zou vallen: ja! Het is zelfs een mooi idee om er op een gegeven moment niet meer te zijn, het fijne zou zijn als ik wel klaar zou zijn met alles, maar is niet noodzakelijk.
Mijn eventuele kinderen en kleinkinderen, maar ook de mensen die ik inspireer, zullen aanvankelijk persoonlijk aan mij denken. Na verloop van tijd wordt dit abstracter, want niemand weet toch waar zijn of haar wereldbeeld precies door beinvloed is?

Ik hoop dat als ik de wereld achterlaat, de wereld -mede- door mijn toedoen een stukje mooier geworden is. Ik (een voortvloeisel van mijn ouders, en de mensen die ik tegenkwam) ben dan mooi verspreid, dat is voor mij de hemel!

Het omgekeerde is de hel, niet zozeer als mijn invloed minimaal zou zijn, maar dat ik de wereld lelijker gemaakt zou hebben.

Of de wereld anders zou zijn als ik er nooit geweest zou zijn....ja. Niet alleen bij mij is dat zo, maar ook bij jou!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (21)

ja dan is de wereld anders. want dan ben ik er niet dus mist er eentje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Precies! Dat is logica!
Voor die van een aantal personen rondom mij heen wel.... mijn lieffie, mijn ouders en voor mijn werkgever...voor die een heel stuk saaier en rustiger in ieder geval en voor mijn werkgever een stuk minder winstgevender..!
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn naasten zouden verdriet hebben,maar voor de wereld is na de crematie alles weer gewoon! Misschien dat enkele GVers zouden denken: Hé Peter zie ik niet meer,maar ook dat zal gauw over zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En tegen wie moet ik dan mopperen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Sharona,ik zal je wat as uit mijn urn sturen! Oh nee,dat kan ik dan ook niet meer,mijn nabestaanden willen het misschien wel doen. Stuur maar even je adres!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, tegen de tijd dat je echt ernstig achteruit gaat, moet je het nog maar eens vragen mijn adres....;-)
Als ik er nooit geweest zou zijn, zou de wereld absoluut niet anders zijn.
Als ik plotseling kom te overlijden, dan denk ik wel dat er verschillende mensen een wereld van verschil gaan merken (maar niet onoverkomelijk denk ik).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja een heel klein stukje van de wereld zou er anders uit zien.
Ze zullen me missen.. sommige een paar uur.. andere heel lang...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, hoor helemaal niet.!!
Wie ben ik ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vast niet... Het zal inderdaad voor een groep mensen anders worden. Maar ik heb verder geloof ik (nog) geen dingen bereikt die zonder mij niet meer voort kunnen bestaan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop en denk dat de wereld anders zou zijn. Ik denk dat ik wel een bepaalde toegevoegde waarde heb kunnen leveren in mijn sport-, maatschappelijke-, en sociale carriere. De wereld zou een heel heel klein beetje er minder op zijn en dat maakt mij en de gene wie van mij houden trots.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles draait dan net zo door als anders,alleen voor mijn familie en vrienden staat de wereld wel even stil,dat weet ik zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet de wereld, maar zeker wel de omgeving hier. Mijn klanten die gewend zijn door mij aangekleed (en financieel uitgekleed ;-)) te worden, moeten op zoek naar een nieuw adres. Dat zal ze vast lukken, maar missen zullen ze me denk ik wel... Dan nog mijn naaste familie, maar dat geld voor iedereen, en tenslotte GV, maar of jullie me zullen missen....? Sommige wellicht....

Dus mijn dood zou niet ongemerkt voorbij gaan, maar een wereld van verschil... dat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ABSOLUUT!!!! Een stuk minder gezellig, aantrekkelijk, vrolijk, attent, etc. etc......
In ieder geval de wereld van de mensen die mij kennen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, want ik zou er niet zijn en dat niet alleen, want ik zelf heb er ook voor gezorgd dat andere mensen leven of zijn gestorven (zonder dat ik het weet). Hierbij kan je heel ver denken zoals: Als ik er niet was geweest, hadden mijn ouders een ander kind, dat kind had misschien een moordenaar kunnen worden of had onbewust ook weer voor andere levende of dode mensen gezorgd.
Zo kan je doorrekenen van mens tot mens en krijg je een heel ander volk!

Het zou leuk zijnals je deze vraag bijvoorbeeld aan Barack Obama, Bill Gates of Michael Jackson had gesteld/stelde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn kinderen en man zullen niet zo blij zijn met de stilte...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk van niet.!
Maar voor mijn familie zou wel anders anders zijn.
Maar voor een ander scheelt dat niks..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er verandert niets!

Als je een zandkorreltje van het strand op raapt
is het nog steeds een strand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi gezegd +1
Nee hoor, de wereld zou dan niks anders zijn.
The world just goes on, with or without me..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die DaanK;

Reken maar; de wereld die ik ken zou immers geen punt meer hebben waar die omheen kon draaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat als ik er nooit geweest zou zijn, de wereld er niet veel anders uit zou zien, dan nu.
Ik weet nu ook niet wie er nu NIET is...

Als ik nu weg zou vallen zou dit natuurlijk voor mijn "naasten"wel veel anders zou worden.

Ik vind het overigens altijd erg ontnuchterend hoe snel de wereld weer normaal doordraait als je vanuit een begrafenis of crematie naar huis rijdt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja de wereld is anders zonder mij... Als ik er niet ben is er niets... Geen ervaring, en geen wereld... Ik maak of breek de wereld... Ben ik er niet dan is de wereld er niet...

(De Ik die ik hier bedoel is niet de schrijver van dit stuk, maar de lezer van dit stuk...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger heb ik eens een film gezien van een man, die een einde aan zijn leven wilde maken. Op dat moment werd er een film aan hem getoond over wat er allemaal gebeurd zou zijn als hij er niet was geweest op dat moment. Kleine dingen kunnen een enorme impact hebben op je leven en dat van anderen. bv. Je houdt even je hand voor een kind dat de straat op wil rennen. Een klein gebaar. Maar wat als je een fractie van een seconde twijfelt, de gevolgen zijn nauwelijks te overzien. De manier waarop je iets zegt of wat je voor een ander kunt betekenen. Alles heeft zijn gevolgen en daarom is de wereld ( in ieder geval in je direkte omgeving) anders dan waneer je er niet zou zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer genoeg niet. Ik zou wel willen dat ik zoveel charisma had dat de wereld door mij zou veranderen.