Wat was de financiele situatie van de landen in Europa voor WOI en wat was de meest recente crisis voor WOI?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

In Nederland begon de industrialisatie op grotere schaal tussen 1850 en 1890. Daarnaast bleven de landbouw en handel een belangrijke plaats innemen.

De kinderarbeid werd afgeschaft, de middenklasse kwam op maar de arbeiders waren arm en hadden geen rechten.

De meest recente crisis voor WOI was de julicrisis van 1914, nav de moord in Sarajevo van Frans Ferdinand.

Geert Mak heeft een interessante documentaire in diverse delen gemaakt over Europa door de eeuwen heen. Misschien kun je daarvan het eea vinden en bekijken.

Hieronder meer info over de economie in die tijd

http://www.wereldoorlog1418.nl/economie-oorlog/Economische%20Aspekten%20webversie%205%20.pdf