Wat kan iemand met mijn SOFI-nummer?

Kan iemand hier iets mee op het internet, of misschien bepaalde informatie aanvragen op basis hiervan? Wie heeft er voorbeelden?

De vraag is al eens eerder gesteld in een andere vorm maar ik zoek uitbreiding op dhet gegeven antwoord, namelijk:
- Misbruiken voor illegaal werk.

Zie: http://www.goeievraag.nl/vraag/sofi-nummer-bsn-misbruiken.127287

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Je sofinummer heet tegenwoordig het BurgerServiceNummer (BSN).

Je BSN kan, zeker in combinatie met je geboortegegevens, misbruikt worden. Er kunnen bijvoorbeeld met vervalste documenten leningen worden afgesloten, telefoonabonnementen genomen of rekeningen geopend. Als daar dan wat mee gebeurd komen ze bij jou aan kloppen.
Je zal er dan wel weer onderuit komen, maar dat gaat een hoop pijn en moeite kosten!

Het is dus geen topgeheim maar wel belangrijk om er niet zo maar mee rond te strooien.