Kan je postzegels waar 44 cent op staat momenteel nog gebruiken?

Moet je bijplakken of gelden die van 44 cent in hun eentje ook nog?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.8K

Antwoorden (4)

Je kan ze gebruiken, maar je moet wel bijplakken.

Toegevoegd na 57 seconden:
De tarieven voor post in 2012 vind je hier: http://www.postnl.nl/zakelijk/klantenservice/tarieven2012/ zodat je kan zien tot hoeveel je het bedrag moet aanvullen, afhankelijk van wat je verstuurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja je kunt ze gebruiken, maar je zult wel moeten bijplakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb toevallig net even naar het postagentschap gebeld omdat ik het ook moest weten, maar als je nog postzegels hebt waar gewoon 1 of 2 op staat dan houden die hun waarde. Dus al staat op de site van postnl 1 postzegel van 50 ct, dan mag je daarvoor nog die met 1 plakken, dus wat er tussen haakjes achter staat op hun site.

Er mag dus geen bedrag op staan.

De postzegels blijven dus hetzelfde als wat ze al waren, althans die met 1, 2 etc. Alleen als je ze nu opnieuw gaat kopen dat betaal je er 50 ct per stuk voor nr. 1, en 1,00 voor nr. 2.

Die je al hebt mag je dus gewoon blijven gebruiken nog voor de oude tarieven.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik leg het volgens mij een beetje ingewikkeld uit, maar voorbeeld:

Ik heb nu een brief van 76 gram. Volgens de nieuwe tarieven is dat 1,50. Tussen haakjes staat daarachter een 3. Maar daar mag je dan dus ook nog drie postzegels met nr.1 opplakken die je vorig jaar nog hebt gekocht voor 46 ct. (of 1 met nr. 2 en 1 met nr. 1, etc.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle postzegels die vanaf 1977 zijn uitgegeven zijn nu nog geldig. Wel moet je bijplakken als je niet aan de nu vereiste porto komt met je oude zegels.