Nee, niet volgens de statistieken 2010. Wel zijn er in ZUID korea ruim 98000 JW

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens: Dit kan wel veranderen als de politieke situatie verandert. Er was tot voor kort in ieder geval geen vrijheid van godsdients; http://northkoreanchristians.com/religion-north-korea.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, die zijn er wel. Deze waren er al voordat Korea splitsten in noord (communistisch) en zuid (democratisch). Uit statistieken kan je niet wijs worden over het aantal jehova's in Noord-Korea, dit komt omdat religie er verboden is. Als je jehova, christen of moslim bent, riskeer je grote straffen, vaak ook de doodstraf. Toch zijn er in bijna elk land waar een bepaalde religie verboden is mensen die juist dat geloof volhouden.
De jehova's zullen niet gaan evangeliseren van deur tot deur. Dat is levensgevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jelle heeft juist geantwoord.
Het werk geschied daar ondergronds ,net zoals in China.
In Zuid Korea zijn er 98341 en we waren met 141826 aanwezig aldaar bij de herdenking van Christus dood.
Ervaring leert ons wanneer men ons werk verbied dit er alleen maar toe lijdt dat het meer succes heeft.(vb vorige sovjet staten)

Toegevoegd na 22 minuten:
Velen hebben nog familie in beide staten.
In 1985 heeft er een door de regering gefinancierde hereniging plaatsgevonden.
Ook in het jaar 2000.

Dit werd vastegelegd door niet minder dan 1300 binnenlandse verslaggevers en ruim 400 buitenlandse journalisten.

(Uit het tijdschrift Ontwaakt 2001 8/8 blz. 13 Families herenigd in Korea — Een nieuw begin? )