Wat zijn 'homohealings'?

Ik zag op televisie een Surinaamse mormoon die zichzelf genezen zag van zijn homoseksuele gevoelens door een healing waar hij naar toe was geweest. Dit was de tekst waarmee hij zichzelf 'genas':

Vegeef me van al mijn zonden
Ik bekeer me van deze zonde
Ik vraag U Heer
Om in mijn hart te komen wonen
Verander mij
Maak van mij een nieuw mens
Een nieuwe schepping
Het oude is voorbij gegaan, het nieuwe is gekomen
Vul mij Heer, met Uw Heilige Geest
Raak mij aan, God
Op dit moment
Ik dank U Jezus
Voor Uw genade, voor Uw vergeving
Dat U mij gaat helpen, dat U mij gaat verlossen van deze gevoelens
In naam van Jezus, ik dank U Heer
Dat U mijn gebeden verhoort, in Jezus naam
Amen

Weet iemand misschien ook of er verschillende manieren zijn om met zo'n doel in therapie te gaan? Wat voor mensen gaan hier naar toe? Moslims/joden/hindoes/atheisten/katholieken, VARA-kijkers, dorpsmensen, stadsmensen, gehandicapten, oud, jong, rijk, arm, liberalen, hetero's (???), amerikanen, eilandbewoners, etc

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Goeie vraag! alleen is er niet zo een twee drie antwoord op te geven. de vraag die j eerst zou moeten stellen is hoe is de theologische visie op homosexualiteit van sommige kerkelijke (voor evangelisch getint) is, omdat de healings niet ophouden bij homo's, ook mensen met psychiatrische problemen gaan naar healings. vaak word er dan niet uitgegaan van een psychische ziekte maar van demonische bezetting. in de bijbel kan je lezen dat demonen uit te drijven zijn.

kern van de zaak is dat sommige geloofsgroepen niet geloven dat homofilie niet aangeboren is, maar een later gegroeide ziekte die dus genezen kan worden, vanwaar de healings... ze gaan dus niet uit van een gegeven uit persoonlijkheid maar een sekuele afwijking die genezen kan worden.

bijbel grijpen deze groepen terug op texten uit het oude testament waarin staat dat gemeenschap met hetzelfde geslacht niet mag, daaruit word geconcludeerd dat God het niet geschapen heeft en dat het dus niet natuurlijk kan zijn.

wel is intressant dat er in de Bijbel niks over homofilie (de geestelijke verwantschap tussen twee mensen van de gelijke sekse), maar alleen over homosekualiteit word gesproken. en dat laaste word vaak in een andere context gezegd dan veel mensen denken: paulus heeft bijvoorbeeld uitspraken gedaan over homosekualiteit die verband hadden met het losgeslagen rome waarin alles kon (vul zelf maar in). hij spreekt bijvoorbeeld de getrouwde mannen aan zonder verliefd te zijn een sekuele relatie met een man aan gaan uit losbandigheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dan kun je het homo zijn genezen...

Ik geloof er niets van, dit is een broodje hoax-verhaal...

Mensen die geloven gaan erheen, en dan geloven ze iets anders, maar blijven gelovigen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar geloof ik dus niet in, voor mij is homozijn geen zonde maar dat ben je gewoon (of niet). Hoe hard je ook bid, er zijn zaken die niet veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bidden is een vorm van mediteren, waarbij je in je hoofd allerlei zaken aanpast. hierbij kan je ook je mening over je eigen ghomosexualiteit veranderen, en gedurende langere of kortere tijd geloven dat je van je homosexualiteit af bent.

Of het daadwerkelijk werkt.. Wellicht als je overtuigd religieus bent EN nog geloofd dat homosexualiteit een ziekte is.. Ik denk zelf niet dat het werkt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als homofiel zijn een ziekte zou zijn,kun je op zo'n healing genezen kunnen worden! Pure kul dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou waarschijnlijk zullen er homo's naar toe gaan en met het doel om van hun homosexuele gevoelens af te geraken. Aangezien gelovigen vaak tegen homofielie zijn zul je veel gelovigen daar vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die MarieAnne;

Mensen die aan dit soort flauwekul deelnemen hebben geen probleem met (hun) homosexualiteit, maar een persoonlijkheidsstoornis. Opflikkeren met dit bedrog!