Hoe heet zo'n hoed die vroeger veel werd gedragen door de fabriekseigenaren (kapitalisten)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kapitalisten????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bolhoedje?

Antwoorden (4)

Zo'n ding heet een hogehoed. Wordt soms ook hoge hoed genoemd.

Het is dan ook daadwerkelijk een hoed die hoog is. Het werd vroeger alleen gedragen door de hoge heren en niet door jan met de pet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heet een gibus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die hoed heet "hoge zije" omdat hij van zijde werd gemaakt.
12 jaar geleden
Bekende term, een beetje spottend bedoeld, was ook: kachelpijp.