Wat te doen met kerstkaarten voor oude bewoner?

Mijn bovenbuurvrouw (86) is zo'n 3 jaar geleden verhuisd. Omdat ik haar nieuwe adres had heb ik tegen de nieuwe buren gezegd 'geef belangrijke post maar aan mij dan stuur ik het door'. Sindsdien krijg ik rond haar verjaardag in september en nu tegen kerst altijd alle kaarten in mijn postbus gegooid. De oude buurvrouw had een heel uitgebreide kennissenkring en het gaat dus niet om 1 of 2 kaarten. Tot op heden heb ik ze altijd allemaal doorgestuurd maar dat zijn toch alles bij elkaar aardig wat postzegeltjes. 'Retour afzender' kan ik er niet op zetten want die staat er natuurlijk niet op.
Ik neem ook aan dat de TNT niet nog een keer bezorgd als ik het adres verander.

Wat zouden jullie doen? Heb ik nog andere opties dan toch stug door blijven sturen?

Toegevoegd na 6 minuten:
Het is denk ik niet zo eenvoudig voor haar om iedereen te informeren over haar verhuizing. Ze is nl. een persoon die bij veel mensen geliefd en bekend is en ooit heeft ze me verteld dat ze ook niet iedereen persoonlijk kent. Iets met een maillijst voor ouderen ofzo. Bovendien kan ze zelf nauwelijks meer lezen en schrijven. Kreeg wel een lief kerstkaartje van haar (door een ander geschreven) dat ze het lief vindt dat ik alles doorstuur.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Amadea
12 jaar geleden
Voor het doorsturen van post hoef je toch geen nieuwe porto te plakken? Je kruist jouw adres door, schrijft haar nieuwe adres ernaast, en gooit het in de brievenbus. Of nog makkelijker, je maakt een vel etiketjes met haar nieuwe adres erop en plakt dat er overheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me dus af of TNT dat pikt...
Amadea
12 jaar geleden
Het is wel 15 jaar geleden dat ik zelf die methode gebruikte, maar het ging toen perfect. En als er strafport komt, dan is die toch zeker voor de dame in kwestie. Want zij is degene die verzaakt door te geven dat zij is verhuisd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe ik ook altijd. En ze heeft al 3 jaar de tijd gehad om die
Mensen een adreswijziging te sturen.

Het beste antwoord

je kunt gewoon op de envelop zetten: verhuist naar.... de post wordt dan gewoon bij haar bezorgt, zonder extra kosten, ik doe dit met de post van mijn ex man.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist, daar hoef je geen nieuwe postzegel op te plakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry, klopt inderdaad, foutje bedankt...

Andere antwoorden (12)

Ik zou deze nog opsturen maar wel aan de buurvrouw vragen of ze tegen al haar kenissen wil vertellen dat ze is verhuisd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is denk ik niet zo eenvoudig voor haar. Ze is nl. een persoon die bij veel mensen geliefd en bekend is en ooit heeft ze me verteld dat ze ook niet iedereen persoonlijk kent. Iets met een maillijst voor ouderen ofzo. Bovendien kan ze zelf nauwelijks meer lezen en schrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kan jij ook achter die lijst komen en het adres zelf doorgeven?
De buurvrouw had allang een adreswijziging moeten rondsturen, dit is voor jou geen doen. Als zij al haar post wil hebben, kan ze ook voor jou de postzegels betalen vind ik. Jouw moeite het door te sturen is genoeg, je hoeft daar echt geen geld aan uit te geven.

Ik zou de buurvrouw eens bellen ivm een adreswijziging. Dat hoor je gewoon te doen als je verhuist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is denk ik niet zo eenvoudig voor haar. Ze is nl. een persoon die bij veel mensen geliefd en bekend is en ooit heeft ze me verteld dat ze ook niet iedereen persoonlijk kent. Iets met een maillijst voor ouderen ofzo. Bovendien kan ze zelf nauwelijks meer lezen en schrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft ze wel de mailadressen, dan zou het via de mail kunnen. En anders moet zij gewoon de postzegels betalen lijkt me.
Wel apart dat die kennissen na 3 jaar nog niet weten dat ze ergens anders zit :)
Voor de laatste keer nog naar je buurvouw verzenden met een briefje erbij dat dit de laatste keer is vanwege de extra kosten en of zij haar kennissenkring wil inlichten dat zij niet meer op dat adres woont.

Het volgend jaar de kaarten gewoon weggooien als je ze toch weer ontvangt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is denk ik niet zo eenvoudig voor haar. Ze is nl. een persoon die bij veel mensen geliefd en bekend is en ooit heeft ze me verteld dat ze ook niet iedereen persoonlijk kent. Iets met een maillijst voor ouderen ofzo. Bovendien kan ze zelf nauwelijks meer lezen en schrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is er dan niet iemand die dit voor haar kan doen?
Geef ze persoonlijk af. Dan weet ze gelijk dat ze niet goed haar adreswijzigingen heeft verstuurd. En dan ziet ze je nog eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buuv zal wel niet in de buurt wonen anders had RoadRunner dat wel gedaan denk ik.
ik zou deze nog wel doorsturen,maar ik zou er wel een briefje bij doen dat dit de laatste keer is omdat het je gewoon de duur word
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou nou...
wat ik zou doen, is contact opnemen met je vroegere bovenbuurvrouw en zeggen dat ze haar kennissenkring ervan op de hoogte moet brengen dat haar adres veranderd is. Dat lijkt me nu toch wel best haalbaar voor haar (of eventuele familieleden die haar "helpen")?
In België bestaat er ook een dienst waarbij je door de Post je post 6 maanden kan laten doorsturen naar een nieuw adres, tegen betaling van (dacht ik) 15 €. Dan kan je ondertussen rustig iedereen verwittigen van het feit dat je verhuisd bent. Dat bestaat in Nederland allicht ook? Misschien moet je haar dat voorstellen?
Ik weet niet hoever ze van je vandaan woont, maar misschien moet je haar gewoon even bezoeken en dit naar haar toe communiceren? Schrijf het ook op een briefje, zodat eventuele helpende familieleden ook goed begrijpen wat er aan de hand is.
ALs er totaal geen reactie komt, tja. Ik zou ze blijvend in een omslag stoppen (allemaal samen) en doorsturen. Het is toch slechts tweemaal per jaar. Maar ik begrijp ook héél goed dat jij dit niet meer ziet zitten. Je hoeft je dan ook helemaal niet schuldig te voelen als je besluit om in dat geval (dus als er geen reactie komt) de post gewoon niet meer door te sturen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist, tegen betaling naar nieuw adres laten sturen bestaat in België. Dat is een mogelijkheid.
En inderdaad mag het doorsturen geen verplichting worden voor vraagsteller.
+1
Jou buurvrouw(of haar kinderen) zijn wel erg makkelijk.
Het is toch vrij normaal als je verhuist, dat je een
wijziging stuurt.
Weetje, ik ,zou mijn oude buurvrouw bellen als ik
weer post voor haar had,en zeggen dat ze het op
kunnen laten halen.
Ik zou met zo,n gemak zucht er geen energie meer
insteken.
succes
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze heeft geen kinderen, alleen een tweelingzus die dus ook niet erg mobiel is. Ik ben ervan overtuigd dat het geen gemakzucht van haar is. Het is een in en in goed mensje. Denk dat ze er zelf ook geen raad mee weet.
Je kunt op de post het oude adres doorstrepen en erop zetten...verhuisd naar .. enz... dan hoef je er geen nieuwe postzegel op te plakken hoor.
Maar ja...of de TNT daar lang mee wilt doorgaan, dat weet ik niet.
Stuur haar zelf een kaartje of briefje met de vraag wat je moet doen met haar post.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met de moderne scanners kun je tegenwoordig razendsnel scannen en rechtstreeks sturen naar een mailadres naar keuze.

mijn tip: scan ze in, mail ze door en gooi ze dan weg.

mocht de oude mevrouw geen mail hebben, dan wil de persoon die haar kaarten schrijft misschien wel helpen door de scans uit te printen zodat alle kerstwensen haar toch bereiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je schrijft dat het gaat om en mevrouw van 86 jaar.
Ik vermoed dat deze mevrouw niet meer in staat is om zelf haar zaken te regelen.
Dus actie van jou kant is geboden.
Ga naar haar toe en vraag er iemand bij die haar zaken behartigd en leg het probleem uit.
Deze belangenbehartiger of te wel mantelzorger zal dan de adressen wel gaan aanschrijven en actie ondernemen zodat jij hier geen last meer van hebt.
12 jaar geleden
Ik zou wachten met doorsturen en dan alle kaarten in een grote envelop doorsturen. Is goedkoper dan elke kaart apart doorsturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als u post ontvangt die niet aan u gericht is, maar bijvoorbeeld aan de vorige bewoner van uw adres, kunt u deze terugsturen. U schrijft dan op de zending 'retour afzender' met daarbij de reden (bijvoorbeeld 'verkeerd adres' of 'geadresseerde verhuisd'). Post de zending in de oranje PostNL-brievenbus.

U kunt ook contact opnemen met PostNL Klantenservice of langs het postkantoor gaan voor inlichtingen hierover.

http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Retour afzender' is niet mogelijk met kerstkaarten. Het betreft hier geen zakelijke post, dat is allemaal geregeld.