Wie maakt een schildwapen voor een stad of gemeente

Is er ook een site waar alle schildwapens op staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Volgens mij zijn de wapens van gemeenten vroeger al ontstaan. Het ontwerp werd gedaan door de gemeenten zelf.

Een overzicht van alle wapens in Nederland vind je op deze site:
www.ngw.nl/heraldrywiki/index.php?title=Netherlands

Klik op de letter waar de gezochte plaatsnaam mee begint, dan krijg je een lijst met alle plaatsen, klik op je plaats en dan krijg je het wapen van die plaats te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, is er ook een site waar alle wapens als afbeelding opstaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier staan ze ook op, alleen moet je een paar keer klikken. Alle wapens op 1 site bestaat vast wel ergens, ik zou alleen niet weten waar, sorry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, ivm met een prijsvraag moet ik verbanden leggen tussen verschillende schildwapens, moet dus weten welk wapen bij welke stad, gemeente hoort