Waarom wordt er, als het over Franse stereotypen gaat, (vaak) aan een gestreept shirt gedacht?

Zoals in dit plaatje:

http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20110120224449/uncyclopedia/images/1/1a/French-stereotype.jpg

Pourquoi D:?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

het gestreept shirt is het symbole van departement aan zee in Bretagne , kleding van vissermen. Dan op het plaatje de man heeft ook een rood bandana rond zijn neck en een béret , die zijn typish van de Pays Basque (Dax, Biarritz...zuid west), en dan natuurlijk de baguette en het flesje wijn. Maar nu ik denk die clichés worden misbruikt, vaak...of zijn de fransen echt zo in je ogen? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
T'es français? xD Vanwege je zinsopbouw bedoel ik =P. Bedankt voor het antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan. k ben niet français nee....maar française. En ja de zinopbouwen...maar nederlands taal is niet makkelijk :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertel mij wat =P Heb twee uitwisselingsstudenten uit Luik die ook moeite hebben met onze vage zinsopbouw. Heel erg bedankt voor je antwoord T'es super =]