Wordt er in een land waar het altijd zomer is, bij een constante temperatuur, ook dagelijks het weerbericht verteld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, goeie vraag. Misschien zijn ze er dan wat minder mee bezig dan wij.

Het beste antwoord

Of het in alle 'zonnige' landen zo is, weet ik niet, maar op Aruba in elk geval wel.
Op Aruba wordt dagelijks het weerbericht uitgezonden. In het weerbericht vooral de bewolkingsverwachting en de windkracht. Af en toe regent het er even flink, en dat is dan nieuws. Verder komen er noordelijk langs het eiland wel eens orkanen voorbij, waardoor het windstil is op Aruba (geen drukverschil meer tussen de evenaar en de orkaan). Dat is dan ook nieuws. Heel soms komt een orkaan dichter bij en dan stormt het er, dat is dan Groot Nieuws.
Naar het weerbericht kijken of luisteren is meestal meer iets voor de toeristen en de 'Europese Nederlanders' dan voor de lokale bevolking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Of het dagelijks is weet ik niet, maar wat voor weer het morgen wordt houdt mensen overal en altijd bezig. Hier is het vooral de temperatuur en de soort weer die ons boeit, omdat wij weertechnisch gezien in een zeer boeiend land leven, maar voor landen met een vele constanter klimaat, is het vooral altijd belangrijk te weten wanneer de de regen(tijden) kunt verwachten.

Ik heb een poos op Lanzarote gezeten, waar het ook ongeveer het hele jaar hetzelfde weer is - behalve als het regent, waar het hele eiland totaal niet op gebouwd is- en ik kan me inderdaad niet herinneren daar ooit een weerbericht of weerverwachting te hebben gezien - behalve als het leed al geleden is ; dan staan de kranten er ineens bol van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Op het buureiland, Fuerteventura, worden wel degelijk weerberichten gepubliceerd. Die bevatten de verwachte temperatuur (wordt het 23° of 25°?), de windkracht, het aantal uren zonneschijn, en de tijden van eb en vloed.
Cryofiel
12 jaar geleden
Toen wij daar zaten, keken we altijd bij René Egli - die levert betrouwbare weersverwachtingen, en wij zaten vlak bij hem in de buurt. Zie
http://www.rene-egli.com/en/wind-weather/weather-forecast/ . Daar kun je zien dat het intussen wat koeler is geworden dan de 23° tot 25° die wij begin vorige week nog hadden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eb en vloedtijden en regen herinner ik me wel (vaag), en temperaturen, tja, of je dat daar nu een echte weersverwachting kunt noemen ?? Het houdt de mensen echter beduidend minder bezig - tot de wolken breken dan. (En ja, het is inmiddels ook wel 25 jaar geleden, dus staat me niet meer heel helder voor de geest. Wel weet ik dat WIJ hollanders daar al vrij snel weinig tot niets meer met de weerberichten deden. Maar volgens mij hebben ze in ELK land wel voorspellingen op weergebied, en verschilt de mate waarin mensen er ook rekening mee houden.
Cryofiel
12 jaar geleden
Mijn ervaring is ook dat je na twee of drie dagen wel weet hoe warm het is, en dat die twee graden temperatuursvariatie totaal onbelangrijk is. Het enige dat ik interessant vond, was de tijd van hoogtij en laagtij. Vooral laagtij was interessant, omdat sommige strandwandelingen alleen dan mogelijk waren.
behalve dat ik niet denk dat dit mogelijk is. tuurlijk.
zomer staat niet gelijk aan zon. jammer genoeg.

in de zomer zijn er ook onweersbuien. en als zeiler je ook weten hoe het met de wind zit. dit is ook onderdeel van het weerbericht. luchtvochtigheid en andere zaken worden ook nog vermeld tijdens een weerbericht (online dan)

Toegevoegd na 14 minuten:
ik denk dan aan weerbericht ook online. niet alleen tv.
deze hoeft inderdaad niet dagelijks worden uitgezonden. wekelijks zou wel handig zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben vaak in Singapore geweest. Dit ligt bijna op de evenaar en het is er elke dag 31 graden, half bewolkt, kans op regen.
Alleen de ene keer wat meer kans op regen dan de andere keer.
Heb daar ook tv gekeken, en ik weet zeker dat ze daar niet zo n uitgebreid weerbericht hadden als bij ons.