Gaat de Nederlandse staat failliet als geen enkele verkeersovertreder de bekeuring nog betaalt?
Dat zou ik wel eens willen weten. Ik heb ooit een bekeuring gehad voor te hard rijden en daar stond op dat het verhoogd zou worden als ik niet op tijd zou betalen. Dus ik heb maar snel betaald :)
Wat nou als niemand dat nog doet? Dan wordt het verhoogd, en nog een keer verhoogd, en uiteindelijk kun je 7 dagen "gegijzeld" worden. Jij gaat de bak in, maar de boete blijft staan. Jij blijft weigeren te betalen, dus je wordt nog een keer gegijzeld. En nog een keer en nog een keer en nog een keer. Ik geloof dat ze dat 6 keer mogen doen (maar dat weet ik niet zeker).
Stel: iemand in de cel zetten kost de staat € 150,- per dag, 7 dagen is dus € 1.050,- ! Maximaal 6 keer (als dat klopt), is dus € 6.300,- die de staat inlevert om te proberen een bekeuring van bijv. € 100,- (geen gordel dragen). En uiteindelijk blijft die bekeuring onbetaald.
Als Nederland nou massaal zou stoppen met het betalen van bekeuringen... dat gaat dan de staat toch een vermogen kosten???
Toegevoegd na 2 minuten:
...is dus € 6.300,- die de staat inlevert om te proberen een bekeuring van bijv. € 100,- (geen gordel dragen) TE INNEN ...bedoel ik.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.