vanaf en tot welke leeftijd behoor je ongeveer tot de groep "JONGEREN"?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou zeggen 16-22 ongeveer. Mij moeder denkt daar anders over, die heeft het over "die jeugd"als ze haar kinderen tussen de 52 en 65 bedoelt (ze is zelf 92)

Ik zou ruim gezien zeggen van 13 tot 21 jaar oud.

Jeugd is de benaming voor de periode dat iemand kind is, dus nog niet volwassen. Het is ook de verzamelnaam voor alle personen die jeugdig zijn en wordt ook wel in het adjectief "jeugdig" gebruikt om het zich jong gedragen of jong lijken mee aan te duiden. Jeugd is leeftijdsbepaald, maar leeftijdsgrenzen zijn veranderlijk. Er kan gesteld worden dat de biologische rijping het einde markeert van de kindertijd. Tegenwoordig is dat gemiddeld op ongeveer 12-jarige leeftijd. Jongeren worden echter pas helemaal volwassen als ze sociaal zelfstandig zijn. Juridisch is men volwassen op 18-jarige leeftijd. Dan heeft men passief en actief stemrecht en is een onafhankelijk handelend rechtspersoon. Rond die tijd voltooien veel jongeren ook hun secundaire scholing en beginnen met een universitaire studie of werkkring en beginnen ze hun eerste serieuzere relatie.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jeugd

Kind ben je tot je 12e levensjaar. Van je 12e tot je 18e ben je een puber. Van je 18e tot je 21e ben je een jongvolwassene. Jongeren is een verzamelnaam voor (grofweg) de groep in de leeftijd van 16 t/m 27 jaar. Toegevoegd na 2 minuten: Aanvulling: vanaf 21 jaar ben je officieel volwassen, maar dan ben je natuurlijk nog wel jong en dus een jongere. Zo rond je 27e ben je jongere af, al zul je mij niet horen beweren dat mensen die ouder zijn dan 27 niet meer jong zijn. De doelgroep jongeren is gewoon de leeftijd 16-27.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100