Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom worden (vooral) honden en katten nogal snel met elkaar vergeleken?

Dit zijn totaal verschillende dieren, en toch hoor ik mensen zeggen " ik ben meer een kattenmens, hebt niets met honden", of over een kat: " het lijkt wel een hondje".

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
638

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op zich slaat het helemaal nergens op. Je kan ook van allebei houden:)
Maar een hond en een kat zijn nu eenmaal verschillend en de meest gehouden huisdieren.
Een hond is heel mensgericht, het wordt je maatje en je vriendje. hij zal het leuk vinden dat je thuiskomt en graag bij je willen zijn. De hond is op zijn baas gericht, als het goed is he? :D
Voor een hond doe je andere dingen. Een hond laat je uit en leer je te gehoorzamen.

Een kat is minder mensgericht, meer plaatsgericht. Een kat zal niet bij thuiskomt je zo blij begroeten als een hond. Met een kat hoef je de deur niet uit. Een kat hoeft niet perse sociaal te zijn en naar commando's te luisteren.

Ze zeggen ook wel: Een hond heeft een baas, een kat heeft personeel:)

Maar dat komt gewoon omdat het 2 totaal verschillende dieren zijn.
Ik heb weinig met katten omdat je er niet zoveel mee kan als met een hond. Ik train en wandel met de hond, doe cursussen en heb eht tot mijn hobby gemaakt.
Maar ik snap ook mensen die daarom juist meer van katten houden als huisdier. Gewoon een beest die je niet hoeft uit te laten, maar wel lekker kan knuffelen en aaien.

Verschillende mensen hebben verschillende interesses in verschillende dieren:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat honden en katten de meest gehouden huisdieren zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat het de meest populaire, wat grotere huisdieren zijn. Grofweg hebben mensen ofwel een hond, ofwel een kat, ofwel een klein beestje in een kooitje (hamsters, vogeltjes enz.), ofwel geen huisdier. Dus de hond en de kat springen nogal in het oog en daar wordt dus veel over gesproken. Het lijkt me dat het niet ingewikkelder is dan dat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding