Wat gebeurt er als er twee meldingen voor een ongeval bij 112 binnenkomen?

Wordt dan de tweede genergeerd? Want als het telefoontje door iemand anders wordt opgenomen, weet die persoon toch niet dat er al is gebeld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het mooie aan computers is dat meerdere mensenboodschappen door een persoon ingevoerd kunnen zien. Zo kan het tweede telefoontje gekoppelt worden aan de eerste melding en heb je gewoon meer info.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het om hetzelfde ongeval gaat zal dat uit de omschrijving blijken, en kan de collega in het systeem zien dat daar al actie op wordt ondernomen. Betreft het een ander ongeval, dan wordt er een tweede politiewagen danwel ambulance op weg gestuurd.
Amadea
12 jaar geleden
Ze koppelen die gegevens wel degelijk. Bij 'gewone' politiemeldingen stuurt men soms pas een auto langs als er meer mensen gebeld hebben (bij niet-spoedeisende zaken, zoals geluidsoverlast). Bij 112-meldingen zal 9 van de 10 keer al een auto onderweg zijn, maar ze kunnen een tweede (of volgende) telefoontje natuurlijk gebruiken om informatie aan te vullen. Stel dat de eerste melding zegt dat er één gewonde is, en de tweede dat er meer zijn, dan kan een extra ambulance gestuurd worden. En was men op weg naar een ongeluk waarbij de melding was dat de betrokkenen gewoon rondlopen naast hun auto, dan zullen ze de urgentie verhogen als er vervolgens een telefoontje binnenkomt waarbij gezegd wordt: "en eerst liep die man nog, maar net zakte hij ineens in elkaar"