Waarom geloven mensen in een antiek boek van honderden jaren oud?

Wat voor die tijd al vaak is doorverteld en dus in alle waarschijnlijkheid onjuist is. Met verhalen die gewoon niet KUNNEN kloppen (pratende slangen ed) En waarom lopen mensen tegenwoordig niet meer over water en alleen toen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Omdat kinderen vanaf de geboorte al geïndoctrineerd worden.

Mensen willen alles kunnen verklaren, zo zitten we in elkaar. Vroeger door middel van godsdienst, tegenwoordig steeds meer door middel van onze technologie. Dat is misschien ook één van de redenen dat steeds minder mensen godsdienstig zijn.

Wie waar in gelooft, mag hij/zij zelf weten. Veel mensen hebben veel houvast aan hun geloof. Jij mag ook geloven wat jij wilt, respecteer dit ook van je medemens.

Sorry dat ik het zeg, maar blijkbaar heb je geen idee waar je het over hebt, ik ben met het geloof in god opgevoed, maar heb besloten dat ik er niet in geloof. Hetgeen wat je vraagt is al meerdere keren in dezelfde context gevraagt.

De Bijbel is net zo "toevallig"dan als je al de lettertjes van een telefoonboek omhoog zou gooien en dat die dan, zonder mankeren, in de juiste volgorde en alfabetisch op de grond zouden vallen. De Bijbel is het door God geïnspireerde woord en geeft (oa) aan hoe God in verschillende situaties omgaat met de mensen.

Een boek dat al eeuwen meegaat en gekoesterd wordt door een grote groep mensen zal meer zijn dan een toevallige combinatie van verhalen, woorden of letters. De inhoud zal een basale, oer/fundamentele (al dan niet letterlijke) waarheid / maatstaf zijn voor die groep mensen, waaraan zij hun leven(s overtuiging), normen en waarden toetsen. Geloven is dus op meerdere manieren op te vatten: als iets voor letterlijk nemen, of een interpretatie van het geschrevene beschouwen.

Omdat het boek dat ter spraken kan komen best eens waar kan zijn.

Mensen geloven in dat boek omdat ze dat jaar in jaar uit is ingepeperd door hun ouders en de kerk. Het is een zeer effectieve manier van indoctrinatie die ertoe leidt dat weldenkende mensen gaan geloven in pratende slangen en boten waar twee stuks van alle diersoorten van de wereld op passen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100