Kan een wooncorporatie je uit een woning zetten omdat het een te groot huis is?

Je woont bv in een huis met 7 kamers, nadat je kinderen het huis uit zijn blijf je maar met z'n tweeën in zo'n woning over. Kunnen ze je verplaatsen naar een kleiner huis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee dat kunnen ze niet. Zolang jij je huur betaald hebben ze geen recht op inbreuk op het met jouw gesloten contract. En zolang jij niet onderverhuurt is er geen reden waarom ze zich met jouw priveleven zouden mogen bemoeien. Ook al woon je er met je opoe ineens ;-p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze mogen je wel een voorstel doen en een kleinere woning aanbieden. Maar ze kunnen je niet verplichten je huidige woning in te ruilen. Mocht jij of iemand in je familie- of vriendenkring voor dit probleem staan en lijkt het erop dat je ondergesneeuwd wordt door de woningbouw, laat je dan bijstaan door de woonbond, die helpt huurders met problemen. Moet je wel lid van zijn, kost ca. € 30,- per jaar.