Natuurlijk is het een geweldig ding in geval van nood.

Maar verder:
Voor mensen die met alle geweld altijd en overal mobiel bereikbaar willen zijn, is het een onmisbaar artikel geworden.

Ik heb daar zelf een hekel aan: Ik WIL helemaal niet altijd en overal mobiel bereikbaar zijn!
Ik heb 'm soms dagen uitstaan, en vergeet 'm vaak mee te nemen.

Daar komt bij dat veel mobieltjes een camera met spelletjes, internet, notebook, adressenbestand, tv en geluidsdrager zijn. Oh ja, je kunt er ook nog mee bellen...

Ik zie er, behalve het genoemde geval van nood, de meerwaarde niet zo van in. Maar....waarschijnlijk ben ik gewoon een ouwe lul aan het worden...

(Ik vraag VOOR ik naar de supermarkt ga gewoon aan mijn partner wat ie voor groente wil vanavond...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies wat je zegt. Ik heb hem dus ook vaak alleen maar bij voor noodgevallen. Bijvoorbeeld als ik onderweg met stukken kom te staan. Ik noem maar iets.

Andere antwoorden (14)

Helemaal niet zo belangrijk voor mij. Ik heb er wel een, maar vergeet hem regelmatig mee te nemen. Wel eens lastig omdat de telefooncellen zo zeldzaam zijn geworden. In geval van nood is er altijd wel iemand in de buurt met mobieltje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo belangrijk als dat je hem zelf maakt.
Die van mij heeft bijv. een knop waarmee die uit kan.
Maar als ik dienst heb, is een mobieltje onmisbaar. Dan moet ik namelijk 24 uur per dag bereikbaar zijn. En om dan de hele tijd thuis te wachten tot mijn vaste telefoon gaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan levens redden... en er zouden veel minder zaken, delicten opgelost worden... Dus voor justitie is het onmisbaar... En het kan levens kosten... Als je aan het stuur zit te bellen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei, dat is voor iedereen anders. Maar ik denk dat het tegenwoordig toch wel gezien wordt als belangrijk. Mensen verklaren niet meer zonder te kunnen. Een mobieltje maakt persoonlijke contacten makkelijker te maken en na te leven. Het sociale leven zou er dus beter van moeten worden.

Persoonlijk vind ik mijn mobieltje ook wel errug belangrijk. Het is mijn wekker, mijn agenda, mijn 'sociale-contacten-onderhouder', mijn fotoalbum...noem maar op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een extern lichaamsdeel! Erg belangrijk dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De maatschappij verandert. Vroeger was paard en wagen zeer belangrijk en had je een hoog aanzien als je die bezat.

Tegenwoordig komen electronische gadgets in je leven die het sociale contact die je hebt vorm gaat geven.

10 jaar geleden was het ondenkbaar. Tegenwoordig is het onmisbaar.

De toekomst zal het leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor heel erg veel mensen is dit super belangrijk en kunnen niet meer zonder, overal hoor je onzinnige gesprekken waar ben je, wat doe je. En de meest irritante deuntjes.

Kan me voorstellen dat het ondenkbaar is om deze niet meer te hebben zeker in het zakelijke levenm of als iemand ziek is.

Ik heb er ook 1 maar puur voor nood. En in de vakantie om even te laten weten dat wij goed zijn aangekomen. En verder ben ik toch altijd bereikbaar, huistelefoon, email thuis of op het werk, en natuurlijk de deurbel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor me zelf totaal niet.
Voor mijn colega , een allesoverheersend belang, daarom gaat zijn mobiel ook 30 a50 keer per dag, waarvan er mogelijk 1 per dag misschien belangrijk is!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel belangrijk, want hij kan je zo helpen in noodgevallen. In het kort je kan er veel mee doen.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij heel belangrijk omdat ik geen huistelefoon heb. Mijn mobiel is dus gewoon mijn huistelefoon, de manier waarop anderen met mij in contact kunnen komen. En aangezien mijn familie ver weg woont zou ik niet zonder kunnen.
Wel staat hij uit als ik even in bespreking ben of een andere belangrijke situatie waarin ik niet gestoord wil worden.
Mijn mobiel is dus heel belangrijk, maar ik kan ook tijdelijk zonder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijn eerste mobiel ooit eens gekregen van mijn zoon.
Want, zei hij, als je eens onderweg bent met de auto kun je altijd iemand bellen, wel zo veilig.
Daar heeft hij natuurlijk groot gelijk in..
Maar hij ligt bij mij vaker op de tafel als dat hij in mijn tas zit.
Maar...als het echt moet, dan heb ik hem wel bij me, maar ik ben er niet echt een voorstander van, om altijd maar bereikbaar te zijn voor anderen.
We hebben e-mail en we hebben een huistelefoon, mèt antwoordapparaat.
Ik vind het ook niks hoor, als ik word gebeld onder het boodschappen doen bv, dan bel je toch niet privé.
Hele verhalen hoor je, naast je, in de bus, in de trein...je moet gewoon mee luisteren.
Dhus, voor mij niet heel belangrijk :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Telefoon gewoon op "stil" zetten voordat je booschappen gaat doen. Maar ik begrijp precies wat je bedoelt. Al die gesprekken die je soms opvangt in de supermarkt, vreselijk. Vaak gaat het echt nergens over. Vroeger belde je ook niet vanuit de winkel, waarom moet het dan nu opeens wel. Juist, omdat het kan. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, de appels kosten hier...moet ik ze meenemen..welke andere..nee die hebben ze niet..ja ze zijn mooi..nee..oke dan niet..doehoeg !!
Be-lache-lijk toch, kopen die appels, huppatee :)
Wat ik zo vreemd vind is dat een hoop mensen de mobiele telefoon inbreuk laat doen op de meest persoonlijke situaties. M.a.w. als het mobieltje gaat, hetzij voor een telefoontje, hetzij voor een sms, moet alles daarvoor wijken.
Je staat met iemand te praten, en zijn mobiel gaat, en voor je het weet wordt je verontschuldigend gevraagd om "een momentje alsjeblieft", waarna er vervolgens gebeld of druk ge-smst moet worden.
In levende lijve zou je het toch niet in je hoofd halen om iemand om onzinnige redenen je gesprek te laten storen.
Dus in dat kader zeg ik: voor een hoop mensen is een mobiele telefoon heel belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een van de weinige 28 jarigen die een bloedhekel aan dit apparaat heeft, heb er dus ook geen een. Toch ga ik niet dood dus het zal wel niet belangrijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk heb ik vreselijk de pest aan onverwacht gestoord worden door telefoon, of dat nou de vaste is of de mobiele. Voor de vaste heb ik dan ook een geheim nummer genomen en wordt nu nog zelden lastig gevallen. De mobiele staat bijna altijd uit. Ik zet hem alleen aan als ik een telefoontje verwacht. Mensen die mij moeten hebben sturen maar een e-mail; die maakt tenminste geen herrie en valt je niet op ongelegen tijden lastig. Echter, ik neem altijd mijn mobiel mee als ik het huis verlaat want je weet maar nooit of je hem in een noodsituatie nodig zou hebben.