Hoe maak je van iets dat normaal gezien altijd om commerce, winst maken dus, draait (even) iets dat niet-commercieel is?

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik bedoel zoiets als iets organiseren waarvoor je sponsors nodig hebt, maar het toch niet om geld en gratis reclame wilt laten draaien.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Gezien je toevoeging... Hoe commercieel iets wordt als je er een sponsor bijhaalt is helemaal afhankelijk van de doelgroep en de grootte (in kosten, maar ook in reikwijdte) van de activiteit. In extremen... Heb je veel geld nodig en een kleine doelgroep en reikwijdte, dan zal de "advertentiekracht" groot moeten zijn. Heb je weinig geld nodig en bereikt de sponsor er veel mensen mee, dan hoeft het minder commercieel. Heb je relatief veel geld nodig, maar wil je er geen advertentiecircus van maken, zorg dan voor meerdere sponsors, of voor een groot bereik. Dat grote bereik hoeft niet ten tijde van de activiteit te zijn. Het hoeft er zelfs niks mee te maken te hebben! Je kunt met de sponsor afspreken dat diens logo ook op aankondigingen en posters zal worden afgedrukt. Dan hoeft de sponsor bij de activiteit zelf iets minder aanwezig te zijn. Of je zorgt voor een onderdeel aan je activiteit dat veel mensen trekt. Zet wat mij betreft een springkussen neer. Als je zorgt dat het logo daar prominent aanwezig is, dan hoeft het elders minder te zijn. Nog mooier is als je de sponsor een ander publiek kunt aanbieden dan dat sec hoort bij je activiteit. Dat klinkt cryptisch, maar stel dat je een feest organiseert voor je eigen studievereniging, dan hoeft dat niet zo interessant te zijn voor een sponsor. Niet iedereen wil geassocieerd worden met bierdrinkende studenten. Om zo'n sponsor toch geinteresseerd te maken, kun je bijvoorbeeld een stand aanbieden op een open dag of spreektijd tijdens een symposium. Dat is vaak wél interessant. En op dat moment heb je helemaal geen last van de sponsor tijdens de daadwerkelijke activiteit. Ideaal! Wat je altijd moet doen is bedenken wat de sponsor heeft aan jouw aanbod. Ga in diens schoenen staan en bedenk je wie zij willen bereiken. Bedenk wat jouw mogelijkheden zijn om hun doelgroep te bereiken en wees daarin creatief. Denk buiten die ene activiteit, het blijft ruilhandel! Succes ermee!

Je handel met verlies verkopen

Een koopsompolis zonder één cent provisie verkopen misschien?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100