Wat zijn de normale kantoortijden in islamitische landen?

Het zal wel per land verschillen, maar ik ben benieuwd naar de overeenkomsten tussen islamitische landen. Hebben ze over het algemeen ook een vijfdaagse kantoorweek? Werkt het gros van negen tot vijf?

12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ervaring in Saudie Arabië: Voor mannen van 8:30 tot 5, met een uur pauze tussen de middag en 3x onderbreking van een kwartier voor gebed. De gebedstijden varieren van dag tot dag, je kunt je abonneren op een SMS dienst.
De week loopt van zondag tot en met donderdag. Vrijdag is de heilige dag.
Voor vouwen: mogen niet of nauwelijks werken buiten het huis!

Toegevoegd na 24 minuten:
Saudie Arabie is wel een van de meer 'extreme' voorbeelden (streng Soennitisch Islamitisch), in andere landen kan het anders zijn.
In Turkije zijn de tijden vergelijkbaar met Nederland en wordt ma-vr gewerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Eray,
In Saudi Arabie worden de vrouwen totaal onderdrukt. Ze mogen niet werken, ze mogen het huis alleen onder begeleiding van mannelijk begeleider verlaten en dan uitsluitend in een boerka. Ze mogen geen auto rijden. Dat is geen theorie maar dagelijkse werkelijkheid.
En ja, dat vind ik bekrompen en erg vrouwonvriendelijk.
Dat is geen vooroordeel tegen moslims maar een oordeel over de inrichting van de Saoedische staat, die geleid wordt door de zichzelf verrijkende koninklijke familie die volledig dictatoriaal regeert.
Als jij zelf niet streng gelovig bent zou je verbaast kunnen zijn hoe het er daar aan toe gaat. Saudi Arabie is het meest extreme voorbeeld van deze interpretatie van de Islam. Gelukkig zijn de meeste Islamitische landen anders. Soms erg anders (ik ken Turkije en Indonesie) soms maar een beetje anders (Jemen, Jordanie, Iran, Irak).
Ik heb niets tegen Moslims in het algemeen of enig ander geloof, maar ik heb wel iets tegen fanatisme en het onnodig inperken van persoonlijke vrijheden, door welk geloof of regime dan ook.
Om verwarring te voorkomen: ik stem D66.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi. Fijn dat ik heb kunnen helpen.

Andere antwoorden (1)

Marokko is ook een islamitisch land en wordt gewerkt van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 12 en van 2 tot 6 , met uitzondering voor vrijdag de ambtenaren mogen om 11 uur al naar huis en later beginnen in de middag in verband met het vrijdag gebed ,maar in de zomer maanden wordt er gewerkt van 8 tot half 4 , maar het is verschillend van land tot land.