studiefinanciering fraude aangeven?

een vriend van mij maakt misbruik van zijn studiefinanciering uitwonend terwijl hij gewoon thuis woont zal ik hem aangeven gewoon voor de lol?

en hoe doe je dit anoniem zodat die geen baksteen door me ruit gooit ofzo?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou de "vriend" op zijn verantwoordelijkheid aanspreken. Als je hem toch wilt aangeven zou ik een nieuw hotmailadres aanmaken en een mailtje naar de duo groep sturen.

Hoi Sjaak, Als je anoniem wil melden kan dat via de nationale meldlijn 'meld misdaad anoniem'. Zij zorgen ervoor dat je melding bij de juiste instantie terechtkomt. Het telefoonnummer is gratis: 0800-7000. Je hoeft niet te vertellen wie je zelf bent.

Bronnen:
http://www.fraudehelpdesk.nl/vragen-melden

je zegt een vriend? als dat zo is zou ik het raar vinden als je dat deed.wat je wel kan doen is hem er op aan spreken. maar aangeven? een vriend? ben je dan een vriend?

Het is geen vriend van je anders zou je hem niet willen aangeven. Natuurlijk is het goed iemand aan te geven die de wet overtreedt. Het belastinggeld dat hij onrechtmatig krijgt kan dan gestoken worden in bijvoorbeeld onderwijs of zorg. Waarom zeg je 'gewoon voor de lol?' Waar slaat dat op? Je moet hem aangeven omdat hij de wet overtreedt en diefstal pleegt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100