studiefinanciering fraude aangeven?

een vriend van mij maakt misbruik van zijn studiefinanciering uitwonend terwijl hij gewoon thuis woont zal ik hem aangeven gewoon voor de lol?

en hoe doe je dit anoniem zodat die geen baksteen door me ruit gooit ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Rieneke1
12 jaar geleden
lachen met jou zeg.
met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ach, ik vind oplichting nu ook weer niet zo netjes. scheelt zo een paar honderd euro per maand. kunnen dat belastinggeld ook wel ergens anders nuttiger besteden dan misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij verdient dat geld helemaal niet, logisch dat je hem wil aangeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er puur aan volgens de wet vallen mijn ouders net boven de grens maar in real life hebben ze echt niet zoveel te besteden als er om die reden gefraudeerd wordt mag het van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wtf bezield je om een vriend aan te geven voor de lol?? Als je het doet hoop ik op die baksteen door je ruit. Weet je hoeveel geld hem dit gaat kosten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jullie zulke goede vrienden zijn dan vaag ik me af waarom je hem zou willen aangeven? De fraudeur krijgt overigens nooit te horen dat jij de persoon bent/was die hem/haar heeft aangegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan de ene kant snap ik waarom je het wilt aangeven, want ik persoonlijk ben uitwonend student geweest, geen contact met vader, maar door zijn loonstrookje kreeg ik geen aanvullend beurs. En dan zaten er mensen tussen,die thuis woonde, aanvullend beurs kreeg, en nog eens uitwonend (fraude dus) en daarbij kwam, de ouders betaalde alles. Ja, dit is extreem zuur als je zelf een schuld aan het opbouwen bent en nog eens 20-30 uur in de week werkt. Maar zoals je het hier verwoord, moet je het eerst bij jezelf vragen, doe ik dit wel voor de juiste reden. Als je het alleen voor de LOL doet, is het niet echt een goede reden. Vind jij fraude gewoon verkeerd, dan is dit de juiste reden. Maar blijft een lastige keuze, want ook al doet de fraudeur iets fout, voelt het alsof jij de verrader bent, terwijl je uiteindelijk eigenlijk iets goed doet (als je het voor de juiste reden doet)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heilig boontje!!!!
Je bent zeker jaloers dat hij daar aan gedacht heeft en jij niet..... Zielig hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel mensen die zeggen dat vriendschap boven het juisten moet. Raar zeg, als mijn vriend iets niet juist zou doen zou ik hem ook aangeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAhaha, jullie zijn echt lollig. Jij geeft hem aan voor de lol en hij gooit dan een steen door je ruit voor de lol. Lachen man, ik zeg, dóen!!!
Hi-la-risch.

Het beste antwoord

Ik snap dat je het niet leuk vindt dat hij iets doet wat niet mag.. Heb je al geprobeerd met hem er over te praten? Of anders misschien met zijn ouders?

Anders kun je ook op deze website kijken: http://www.meldmisdaadanoniem.nl/ (ja hier mag je ook fraude melden in dit soort zaken)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou de "vriend" op zijn verantwoordelijkheid aanspreken. Als je hem toch wilt aangeven zou ik een nieuw hotmailadres aanmaken en een mailtje naar de duo groep sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Sjaak,

Als je anoniem wil melden kan dat via de nationale meldlijn 'meld misdaad anoniem'. Zij zorgen ervoor dat je melding bij de juiste instantie terechtkomt.

Het telefoonnummer is gratis: 0800-7000.

Je hoeft niet te vertellen wie je zelf bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ik denk eerder dat het een geval van tegelijkertijd typen is, c+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is het een wetstrijd dan?
je zegt een vriend? als dat zo is zou ik het raar vinden als je dat deed.wat je wel kan doen is hem er op aan spreken.
maar aangeven? een vriend? ben je dan een vriend?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, betaal jij maar al die belasting voor hem door.
Het is geen vriend van je anders zou je hem niet willen aangeven.
Natuurlijk is het goed iemand aan te geven die de wet overtreedt. Het belastinggeld dat hij onrechtmatig krijgt kan dan gestoken worden in bijvoorbeeld onderwijs of zorg.
Waarom zeg je 'gewoon voor de lol?' Waar slaat dat op? Je moet hem aangeven omdat hij de wet overtreedt en diefstal pleegt.