Hoe weet ik dat ik geen gestolen spullen koop op marktplaats?

Ik heb een nieuwe ipod gezien op marktplaats. De prijs is 40% van de winkelprijs. Hoe wordt ik geen heler. Waar kan ik op letten om te weten of iemand betrouwbaar is? Iemand kan het ding natuurlijk ook gewoon hebben gekregen terwijl hij er al had.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Je kan kijken of de gebruiker meer van deze soortgelijke producten te koop aanbiedt. Ook kun je kijken of de gebruiker al langer actief is op marktplaats. Oplichters en mensen die gestolen goederen aanbieden hebben vaak een nieuwe account.

Verder zijn nieuwe spullen die veel te goedkoop aangeboden worden gestolen goederen, of aanbieders die mensen proberen op te lichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

1) Helen doe je alleen als je van tevoren kon weten dat het gestolen was.
2) Als de verkoper pas kort op marktplaats actief is dan is de kans groot dat het gestolen is of oplichterij.
3) Als iemand nieuwe dingen verkoopt die veel goedkoper zijn dan de winkelprijs dan is de kans ook groot dat het gestolen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1) Als je op grond van de prijs kunt vermoeden dat het wel eens geen zuivere koffie zou kunnen zijn, ben je gewoon schuldig aan heling.
Nieuw voor 40% van de prijs is wel verdacht. Je kan om een aankoopbewijs vragen, en uiteraard de vorige tips ook in acht nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beste,
de kans bestaat dat het gestolen is maar het kan ook zijn dat hij het bv niet leuk vond ofzo ik vond bv 12 u na de verkoop mw3 voor 30 procent korting dus dacht diefstal maar de meeste game winkels betaalden er nog minder voor dus hangt er ook van af of je er snel vanaf wil zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.nu.nl/games/2661841/6000-kopieen-van-mw3-gestolen-bij-truckoverval.html
1. Je kan kijken op welke plek die hem verkoopt bijvoorbeeld : zijn huis is betrouwbaar maar voor een bioscoop of dergelijk niet
2. Hoelang die al op markplaats active is dus als die 1 week active is ofzo is niet betrouwbaar

Let gewoon op wat niet klopt

En vraag altijd : waarom wil je hem verkopen