Vind jij ook dat titels conservatief zijn en verboden moeten worden?

Ik vind dat je moet kijken naar karakter, compententies en drive. (ben zelf academisch geschoold)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (13)

Titels kunnen idd ervoor zorgen dat je voorrang krijgt.
Maar ja, daar heb je dan ook hard voor gewerkt. Je krijgt je titel niet zomaar.
Tenzij je koningklijk bloed heb, of van adel bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja goed idee... Het is conservatief... En dient nergens voor... Het is een bewijs dat je vroeger je uit de naad geslofd hebt en dan oneindig daarop kunt teren...

Weg ermee... Competentie, karakter en drive zegt veel meer inderdaad... En dat is niet per definitie iemand die een titel met zich mee sjouwt...

Leuke vraag... +1...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral mensen die met hun drs. in. prof. weet ik veel wat voor titels allemaal rondlopen... Met de neus omhoog, alsof zij de beste zijn.. Dat zijn ze misschien ook, maar het is zo afkeurend als mensen er op die manier bijlopen.. Niet?
Titels geven aan in welk hokje je ingedeeld ben.
En dat is weer duidelijk voor je omgeving.
Om iemand goed in te schatten is een titel dus wel makkelijk.
Daarna zal je je eigen toch nog waar moeten maken, maar voor iemend met een titel is dat een makkie.
Dus nee, een titel is niet alleen conservatief, maar vooral ook makkelijk om iemand snel in te schatten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Mee eens!
Ik heb niet altijd een hoge pet op van academici waar ik mee werk.

De drempel voor echt goede mensen om al redelijk jong aan hun carriere te kunnen werken is met het afronden van een studie een stuk makkelijker. Dat is traditioneel maar competentie van jonge mensen is vrijwel niet af te meten aan historie. Daar begint volgens mij de voorsprong voor een academicus al omdat je redelijkerwijs mag verwachten dat hij of zij een goed fundament heeft om vrij jong op een bepaald niveau te opereren. Deze "voorsprong" haal je niet zo maar in zonder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben er niet van onder de indruk, dat is zo.Maar er is al zoveel verboden vind ik.

De een zet een leuk hoedje op, de ander doet een kort rokje aan, weer een ander neemt een snor of een tattoo. En sommige sieren zich met een titel.

Als je dat niet leuk vind dat kijk je toch gewoon niet. Moet nou echt alles wat boven het maaiveld uitkomt een koppie kleiner gemaakt worden? Of zelfs verboten?

Toegevoegd na 1 minuut:
lol, dat is waar ook, ik heb er ook een:) even het stod eraf blazen:)

Mvg,
JJ1 MBA

Toegevoegd na 1 minuut:
d=f
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus wat ben je dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Master of Business Administration. Lang studeren na het WO of 150 Dollar in Maleisië... :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ik heb er (wel lang geleden alweer) zowaar echt voor moeten werken... Ik hoor je denken, het moet niet gekker worden, maar ja, het is wel zo:) Ik vond het overigens een prachttijd. De opleiding was niet alleen opleiding, maar ook opvoeding, denk ik. Je gaat echt anders naar dingen kijken. Ik heb er zowaar veel aan gehad. Dat is belangrijker dan die drie lettertjes overigens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
overigens, het is misschien niet zo bekend, maar het Nuffic stelt dat het gelijk is aan wo bedrijfskunde.
Voor wat het waard is.
Op basis van alleen een CV kan je geen inschatting maken over het karakter, competenties en drive. Een titel geeft in ieder geval een bepaald niveau van competenties weer. Wat de beste man of vrouw met die competenties weer doed heeft te maken met het karakter en de drive.

Ik vind titels niet conservatief... ze zijn informatief
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder titel geen dokter..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Gast6262;

Nee, want ondanks dat ik het via afkomst verkrijgen van een titel inderdaad conservatief en ongelijkwaardig vindt, is dat voor mij op zich geen reden om het stelsel te verbieden. Conservatisme als zodanig is niet illegaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het voordeel van een titel is dat je je vast mentaal kunt voorbereiden op het honorarium dat je verschuldigd zal zijn.
En verder wordt er al wel erg veel verboden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het voordeel van een titel is dat iemand een opleiding heeft genoten waaraan een bepaalde manier van denken is gekoppeld.

Het is geen garantie voor inzicht, het is geen garantie voor kennis, het is geen garantie voor kunde. Het is geen garantie voor succes.

Nee, de titels moeten niet verboden worden. Sommigen die titels hebben zijn namelijk wel waardevol.

Met alleen karakter, competentie en drive kan je net zo goed een bank beginnen.
itsme
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha DS komt er ook nog bij +1
Titels die overgeërfd zijn mogen wat mij betreft weggelaten worden.
Titels waar je voor hebt gestudeerd kunnen wat mij betreft gewoon blijven bestaan. Want het zegt iets over die persoon, hij/zij heeft een studie afgemaakt in een bepaalde richting. Nee, dat zegt misschien niets over je nut voor een bepaald bedrijf, maar het zegt wel iets over je discipline v.w.b. het afmaken van een studie, en welke richting jij meer onderwezen bent. Ik heb er geen moeite mee als dat soort mensen met een beetje meer voorsprong een bedrijf binnen komen, ze hebben er tenslotte hard voor gestudeerd (de ene een beetje meer dan de andere)
Binnen dat bedrijf heb je dan de kans om je te bewijzen, en daar heb je een proeftijd voor, of tegenwoordig jaarcontracten.
Als je eerst al begint met dat soort titels af te schaffen dan verdwijnen straks ook de verschillen in het middelbaar onderwijs. Want ook op een VMBO school kan iemand zitten met meer karakter, andere compententies en misschien een grotere drive dan iemand op het VWO, alleen kan hij minder goed leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je C.V. betreft moet je idd gewoon kijken naar karakter, competenties en drive. Titels zijn dan nergens voor nodig. Echter, als je in dat werk anderen moet overtuigen is een titel erg handig. Mensen zijn veel eerder geneigd iets van iemand aan te nemen met een hele rits titels dan van iemand die sec zijn naam er onder zet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het echt pure onzin. Jij interpreteert het dragen van een titel zodanig dat jij het negatief vindt overkomen, maar zegt het eigenlijk niet meer dan "ik heb een academisch diploma"?
Want als dat zo is, dan zou je net zo goed kunnen zeggen dat diploma's verboden moeten worden. Die dienen dan ook "nergens meer voor" zoals xinix het uitdrukt.

En als een titel dan sociaal maatschappelijke status uitdrukt, zoals ik denk dat er bedoeld wordt, laat dat dan alsjeblieft bestaan zodat meer mensen (al is het maar een fractie verschil) de drive hebben om zichzelf hoger te laten scholen.