Als ik een wijntje op heb, spreek ik vloeiend engels.Als ik geen wijn op heb moet ik altijd nadenken als ik engels spreek, hoe komt dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

je onzekerheid om het fout te doen verdwijnt met wat alcohol in je bloed.

Misschien denk je wel dat je vloeiend engels spreekt :-) Maar dat is een grapje. Mogelijk ben je zonder wijn wat geremder en ben je bang om fouten te maken en moet je nadenken om het - in jouw idee - perfect te doen. Als je een wijntje ophebt, ben je wat losser en denk je minder na, met als gevolg dat het vloeiender gaat. Met of zonder foutjes, maar dat is niet erg. De bedoeling is dat je communiceert!

Je voelt je lekker los en de woorden, die je normaal achter in je hoofd hebt, zitten nu makkelijk pakbaar van voren. Je kent geen of weinig remmingen en fouten maken vind je waarschijnlijk nu ook wel best; je wordt immers toch wel begrepen! Lekker toch.... Ik herken dit wel, ook in bijv. het moeilijke Frans. Dus lekker veel wijn maar taalkundig gezien met mate :))

Goeie vraag! Komt heel bekend voor... Ik denk dat het komt doordat je minder bang bent om fouten te maken. Alcohol neemt twijfel weg. Alles gaat een stuk spontaner.. Laat de alcohol vloeien, en jij gaat vloeiend Engels spreken.. Of althans, dat lijkt misschien ook wel zo doordat jij, en je gesprekspartner wellicht ook, het niet meer zo nauw neemt met de gramatica. Wel ben ik benieuwd hoe het komt dat je dan ook vaak eenvoudiger op woorden kan komen.. Eens zien of iemand hier daar antwoord op kan geven..

Als je een? wijntje op hebt ben je je remmingen kwijt en daardoor zul je je gemakkelijker kunnenuitdrukken. De eventuele fouten,die je in nuchter toestand gemaakt zou hebben,blijven echter wel.

je hebt geen remmingen meer.

Zeker californische of australische wijn?

Inhibition...even lezen met een wijntje op....

Ooit is ergens (weet niet meer waar) onderzocht dat dingen die je geleerd hebt met alcohol op je je ook beter herinnert als je weer opnieuw alcohol drinkt. Als je regelmatig Engelstalige films bekijkt of gesprekken voert met een wijntje op zou dit het kunnen verklaren. Verder denk je als je nuchter bent te veel aan correct spreken maar als je wat gedronken hebt wil je slechts communiceren en heb je lak aan correct.

Ha, die Sharona; Denkfoutje; het Engels dat je spreekt met een drankje op heet vloeibaar Engels, niet vloeiend.

Je vergat nog wat, als je in het huis klust en je slaat op je duim, dan spreek je vloeiend chinees... En dan hoef je niet eens wijn gedronken te hebben ook nog...

het blijkt dus dat je met alcohol niet meer nadenkt, voorzichtig dus met de dingen die je dan doet