Zijn er ook sleutelwoorden die je kunt gebruiken zodat je niet de mening van anderen inventariseert en de moderator niet je vraag verwijdert?

telkens worden mijn vragen verwijdert waarvan ik zelf niet het gevoel heb dat het de mening van anderen inventariseert. maar toch word mijn vraag verwijdert ik heb de richlijnen ook al een paar keer doorgelezen maar mischien komt het omdat ik blond ben! wie kan het wat makelijker uitleggen en zoals in de vraag zijn er sleutelwoorden die je kunt gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het gaat niet zozeer om sleutelwoorden die je wel moet gebruiken, als om woorden die je moet vermijden.

Als je vraagt 'vind je...' dan vraag je om meningen.
Als je vraagt 'wat is een goede... ' dan vraag je om meningen.
Als je vraagt 'wat is een leuke ... ' dan vraag je om meningen.

oftewel: stel je vraag met feiten, en vraag naar feitelijke verschillen of mogelijkheden. Vraag een helder advies over een specifieke situatie. Maar vermijd leuk, mooi, interessant, aardig, goed' en zo.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt ga het gelijk uitproberen het is nu iets duidelijker+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het mag dus niet te gezellig worden;-)
Cryofiel
12 jaar geleden
In de reacties wel, hoor. Daar mag veel meer dan in de vragen en de antwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onder aan mijn verwijderd bericht stond "Dit bericht is automatisch aangemaakt. Je kunt hierop niet antwoorden; over beslissingen van het moderatieteam wordt niet gecorrespondeerd." vandaar dat ik dacht er zijn sleutel woorden die je moet vermijden om niet verwijderd te worden.
Ritsuka
12 jaar geleden
@dezegebruiker: je had het over een goed merk, dat is net zoiets als vragen om een goeie telefoon, meer meningvraag. Ik denk dat je beter had kunnen vragen: heeft het merk perfect fit de juiste voedingswaarden voor mijn katten? Met daarna beschrijving van leeftijd en activiteitsniveau van je katten.
crispy
12 jaar geleden
@cryofiel: helemaal correct wat je zegt. Alleen, deze vraag ging specifiek over het vermijden van meningsinventariseren bij het stellen van vragen, vandaar.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ja, klopt. Ik reageerde echter op de tekst van eddijst, die zij dat het niet te gezellig mag worden. Daarop was mijn reactie dat het best enorm gezellig kan en mag worden, maar dan alleen in de reacties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel ik denk dat er veel informatieve vragen zijn die je ook kunt interpreteren als "inventariserend" en ik het antwoord van amadea net zo goed vond, vond ik dat ik het meest aan dit antwoord had in combinatie met de reacties die erop gegeven zijn bedankt daarvoor!

Andere antwoorden (1)

Beter is het om dat andersom te zien. Woorden die je niét moet gebruiken, omdat daaruit al blijkt dat je gaat inventariseren. Namelijk: Wat vindt jij..., Wat is de leukste..., Hoe heb jij...
Stel een vraag waaruit duidelijk blijkt dat jij informatie zoekt en niet uit bent op de meningen van andere GV-deelnemers. Dan zal die vraag heus blijven staan!
Amadea
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Helemaal goed! Volgens mij mag je trouwens, naast informatie, ook advies vragen. Meningen mag je echter beslist niet vragen!