Honger is de behoefte die je voelt aan eten, of je dat objectief gezien nodig hebt of niet. Ondervoeding is een meetbaar gebrek aan één of meer stoffen in het lichaam die nodig zijn voor normaal functioneren en die je met de voeding binnen moet krijgen. Dat betekent dat iemand met ondervoeding niet noodzakelijk mager hoeft te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je honger hebt dan wil/moet je iets eten. Bij ondervoeding hoef je niet per sé honger te hebben maar krijg je te weinig voedingsstoffen binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pluma!
Honger is het begin van ondervoeding...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ondervoeding = dat je mager bent/ te weinig eten krijgen
honger = dat je op dit moment wat moet eten.