Moet je als militair verpleegkundige mee vechten?

Of kun je als militair verpleegkundige ook gewoon in een legerhospitaal werken, zonder dat je mee hoeft te trainen en vechten etc.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee, je bent dan puur voor de verzorging van gewonde soldaten. Ze kunnen het ook niet maken om jou er dan voor te vragen om eens gezellig mee te gaan vechten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag niet eens vechten. Je mag alleen je patiënt verdedigen. Als je toch vecht maak je je schuldig aan oorlogsmisdaden volgens verdrag van genève
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat jij bedoelt te vragen of je als gewoon verpleegkundige ook kan gaan werken in een legerhospitaal zonder op training te gaan?

In dat geval is het antwoord nee. Als je verpleegkundige bij het leger wilt worden dan duurt je opleiding langer omdat je ook je soldaatopleiding erbij krijgt ( vele onderdelen daarvan ) en tevens ga je ook op oefeningen in het buitenland.

Uiteindelijk als je naar een land wordt uitgezonden dan blijf je natuurlijk op de post waar je voor bent opgeleid. Iemand die een tank bestuurd gaat immers ook niet een helicopter vliegen of open wonden verbinden.

Echter de basis-soldaat opleiding ( of hoe het ook precies heet ) is wel onderdeel van je opleiding, incl. trainingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
de amo, de algemene militaire opleiding duurt 2 weken. daarna krijg je onderwijs in typische oorlogsverwondingen; grote vleeswonden, schot en steekwonden, amputaties ed.