Wat is de 'kunst' van het leven?

(Een zin om aan te vullen:
Het is de kunst in het leven om.....................)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

om te gaan met hoe het leven van alledag zich aandient.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (34)

elkaar te respecteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om te relativeren en tolerant te zijn tegenover anders denkenden.
om jezelf niet te leven, en niet geleefd te worden

Toegevoegd na 45 seconden:
grote fout

het is:

jezelf te leven, en niet geleefd te worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een goeie vraag te stellen op GV
13 jaar geleden
... te geven en nemen... in een evenwicht dat de rust bewaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is de kunst in het leven om lief te hebben......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eenvoud en onzelfzuchtig genot
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
trouw te zijn aan jezelf en je overtuiging.

Toegevoegd na 32 seconden:
En op dit moment is de kunst van het leven ook om iedere dag op tijd op te staan. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elke dag opnieuw je zegeningen te tellen, vooral de gewone, dat je gezond bent, een lekker ontbijt kunt eten, je man en je kinderen naast je zitten, de zon schijnt, dat de buurvrouw je goedemorgen wenst, dat een collega even informeert hoe het met je gaat.........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om op je eindje met opgeheven hoofd te sterven met de gedachte:
Ik heb van alles genoten, ook van de ups en downs, gewoon omdat het bij het leven hoort.
C'est la vie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om gelukkig te maken en te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geluk en zelfvoldoening te verkrijgen uit je eigen acties, handelingen en leefomgeving/natuur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er van te genieten.
13 jaar geleden
Ik geloof niet dat er echt een kunst is van leven. Maar als ik daar wel in geloofde zou ik zegen leven zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is de kunst in het leven om eruit te halen wat erin zit voor jezelf en voor anderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is helemaal niet een kort antwoord, zoals je vroeg, en ook nog in het engels, maar het geeft wel een antwoord.
Het is een tekst daterend uit 1693 uit een kerk in Baltimore:

"Go placidly amid the noise and haste, and remember what peace there may be in silence. As far as possible, without surrender be on good terms with all persons’”

“Speak your truth, quietly and clearly, and listen to others, even the dull and ignorant, they too have their story”

“Avoid loud and aggressive persons; they are vexations to the spirit. If you compare yourself with others, you may become vain and bitter, for always there will be greater and lesser persons than yourself”

“Enjoy your achievements, as well as your plans. Keep interested in your career, however humble, it is a real possession in the changing fortunes of time”

“Exercise caution in your business affairs, for the world is full of trickery. But not let this blind you to what virtue there is; many persons strive for high ideals, and every where life is full of heroism”

“Be yourself. Especially do not feign affection. Neither be cynical about love; for in the face of all aridity and disenchantment it is as perennial as the grass. Take kindly the counsel of the years, gracefully surrendering the things of youth”

“Nurture strength of spirit to shield you in sudden misfortune. But do not distress yourself with imagining. Many fears are born of fatigue and loneliness. Beyond a wholesome discipline, be gentle with yourself.”

“You are a child of the universe, no less than the trees and the stars; you have a right to be here. And whether or not it is clear to you, the universe is unfolding as it should”

“Therefore, be at peace with God, whatever you conceive Him to be, and whatever your labors and aspirations, in the noisy confusion of life, keep peace with your soul. With all its sham, drudgery, and broken dreams, it is still a beautiful world.”

“Be Cheerful”

“Strive to be happy”"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om iedere ochtend te ontwaken en die dag vullen met eerbied en respect aan alles wat leeft..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een muzikaal antwoord. Wacht even tot de eerste minuut voor je wegklikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is de kunst in het leven om te zorgen dat je tevreden zult heengaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is de kunst in het leven om te genieten van alle kleine dingen, elke dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een ander te geven wat jij verwacht dat ze jou geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
los te laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weten wie je bent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
have fun!
je leeft maar 1 keer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is de kunst in het leven om het te overleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te kunnen loslaten en jezelf te worden en blijven.
Het ware geluk in jezelf (terug) te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het overwinnen van je angsten en daardoor een bevrijd leven te leiden, waarin je in elke situatie en tegen elke persoon jezelf kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je leeft maar een keer,
Maak er wat van.

Leef je leven zoals jij dat wilt,
Dat is de kunst van het leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...goed te zijn voor jezelf en anderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is de kunst in het leven om eenvoudig te leven en daarin je geluk te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er van uit te gaan dat jij net zo veel van mij houd als ik van jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
begrip hebben voor anderen, je niet aangevallen voelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het leven te accepteren in al zijn facetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meer aan een ander te denken dan aan jezelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om met te kunnen relativeren,en tolerant te zijn.