Een kostschool is een onderwijsinstelling waar de studenten niet alleen studeren, maar ook kost en inwoning genieten. Een internaat (of pensionaat) is een instituut voor meestal jongeren tussen 0 en 25 jaar, die voor kortere of langere tijd buiten het gezin moeten of willen wonen, gehuisvest zijn en mogelijk daar of in de nabijheid een opleiding volgen. Onderdeel van een kostschool is onlosmakelijk een school. Bij een aantal internaten (of pensionaten) echter kan het zijn dat er geen school aanwezig is en de pupillen in de omgeving naar een school gaan.
Oorspronkelijk had een kostschool alleen leerlingen die er ook woonden. Deze leerlingen werden internen genoemd. Op vele van die scholen, verbonden aan het instituut, mochten nadien ook andere leerlingen (externen) school lopen. Twee van de beroemdste kostscholen zijn wel Rugby School en Eton College.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kostschool is een school waar je ook blijft slapen. Je gaat dan meestal alleen in de vakanties naar huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet in de weekenden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal niet. Niet op de Engelse kostscholen tenminste.