Kan een medewerker met een tijdelijk contract blijven en een medewerker met vast contract ontslagen worden?

Mogelijk word ik morgen ontslagen. Ik heb een vast contract en een directe collega heeft een tijdelijk contract. Ik vermoed dat mijn werkgever deze persoon een vast contract aan gaat bieden na mijn ontslag. Mag de werkgever dit doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat ligt eraan of jullie dezelfde functie hebben. Als dat zo is zou het raar zijn wanneer jij ontslagen wordt en zij niet. Of grond waarvan zou je ontslagen worden? Dat speelt natuurlijk ook mee!

Je vertelt er helemaal niet bij op welke gronden JIJ ontslagen wordt. Dat staat (zeker juridisch gezien) los van de reden waarom het contract van je collega verlengd wordt. En ik weet zeker dat er een reden is voor je ontslag, een ontslag moet namelijk aangevraagd worden, en wordt zeker niet zomaar verleend. Dus OF je vertelt ons dingen niet, OF je werkgever heeft hier nog niet goed over nagedacht.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100