betekent dit handgebaar iets?

voor het geval dat de foto uploader het weer eens niet doet en mijn vraag dan verwijderd word zal ik het proberen uit te leggen,

je hebt je duim op je handpalm en de andere 4 vingers gestrekt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo steek ik mijn hand altijd uit als ik de hoek om moet :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan wel horizontaal hoop ik :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ahahahahaha xD

Het beste antwoord

In de gebarenwereld is dit het handgebaar voor de letter B :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even nagekeken, en het klopt alleen zie ik heel consequent de andere hand gebruikt worden, de rechter ipv de linker. Maakt dat nog wat uit in dit geval of is dat net wat je aanleert, of heeft het gewoon te maken met of links of rechtshandig bent?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb plaatjes gevonden waar zowel links als rechts gebruikt word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, ok dan is dat ook weer uit de wereld :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, mag inderdaad gewoon links. Wat niet weg neemt dat veel mensen ook als ze links zijn met rechts gebaren, omdat het makkelijker aflezen is voor de ander omdat je rechts meer gewend bent. Maar het mag gewoon prima links. Echter is het niet alleen de letter B, maar ook een classifier ;-) Wat dat is is een beetje lastig uitleggen, maar het is zeg maar een vaste handvorm die je weer tegen komt in bepaalde gebaren. Net als dat horenden van letters een woord maken, maak je in gebarentaal van bepaalde handvormen een gebaar (dit gebaar is toevallig ook een B, maar er zijn ook een hoop classifiers die geen letter betekenen ;-)). Classifiers worden met beide handen gemaakt, tegelijkertijd of met 1 hand, maar wisselend links en rechts vanwege de localisatie die in de NGT plaats heeft.

Andere antwoorden (1)

Vier bier!

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit is niet als grap bedoeld, in veel kroegen is dit het teken om aan te geven dat je vier bier getapt wil hebben.

Toegevoegd na 10 minuten:
Het werkt in dit geval dubbelop aangezien het ook de B van bier is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
+ :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerste ingeving, bij mij ook!