Ik vind dit uit moreel oogpunt niet te verdedigen.
Er is bij mij een aantal malen ingebroken en ik kan me de onderbuikgevoelens zeer zeker voorstellen, maar dit gaat een aantal stappen te ver naar mijn mening, al was het maar omdat er ook onschuldige mensen kunnen worden getroffen, zoals de in het artikel genoemde hulpverleners.
In aansluiting op een vorig antwoord vraag ik me tevens af of dit wel toegestaan is, de politie zegt natuurlijk wel meer, maar ik vraag het me serieus af. Zelfs in de USA, waar in veel staten wapenbezit is toegestaan en het als redelijk normaal wordt gezien dat je jezelf of je huis / goederen mag verdedigen, soms zelfs met vuurwapens en op straat (afhankelijk van in welke staat je bent en zo) is het over het algemeen niet toegestaan om er een zogenoemde mantrap op na te houden, dat zijn bijvoorbeeld berenklemmen op bepaalde plaatsen, maar ook bijvoorbeeld een shotgun met een mechanisme erachter zodat er geschoten wordt als de deur geopend wordt komen voor. Dit soort constructies is over het algemeen genomen zelfs daar niet legaal, dus lijkt het me zeer sterk dat deze versnipperaar hier in Nederland dan wel kan.