niets moet natuurlijk, maar het zou wel verstandig zijn van ze.
mijn tijd zal het wel duren, maar jongeren hebben hun hele leven nog voor zich, gaan later mogelijk een gezin stichten.
dan is het wel verstandig zuinig te zijn op moeder aarde en haar hulpbronnen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Als de mensheid wil overleven moeten het niet alleen de jongeen maar ook de ouderen.

In het tempo waarin wij ouderen de energiebronnen hebben gebruikt zijn deze over 50jaar totaal uitgeput.

In het tempo waarin we de zeeën hebben leeg gevist is binnen 50jaar de gehele zee een levensloze plas water.

In het tempo waarin wij de bossen hebben leeggeroofd zijn binnen 50jaar geen natuurlijke bossen meer en met hen verdwijnen ook de bewoners.

Niet leuk maar wel de toekomst als we het roer niet omgooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom-vragen zijn eigenlijk niet te beantwoorden in algemeenheid.

Hier zijn namelijk een heleboel antwoorden op mogelijk en lang niet iedereen is het eens met alle sombere voorspellingen over de aarde.

Duurzaam betekent letterlijk dat iets lang kan blijven bestaan. En tegenwoordig wordt er vooral mee bedoeld dat de aarde lang kan blijven bestaan.
Iets is duurzaam als het nu en in de toekomst geen schade toebrengt aan de aarde, het milieu of aan andere mensen.
(uit Bas van Lier: 'Hoeveel papier gaat er in een boom', p. 72).
Dat is een boek over dit onderwerp, waar heel concrete vragen behandeld worden, zoals: Over hoeveel jaar smelt de Noordpool? of: Wanneer is de benzine op? en: Waarom stijgt de temperatuur?

Misschien moet je wat meer over het onderwerp lezen en dan zelf tot de conclusie komen dat het toch wel aardig zou zijn als jouw kinderen en kleinkinderen ook nog
een leuk leven op deze aarde zouden kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ook jongeren oud worden en weer kinderen krijgen die ook weer duurzaam zouden moeten leven. Zo houden we het gezond en leefbaar en zijn we "vertikaal solidair". Vertikaal in de zin van de verschillende generaties.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vertikaal in de zin van tijd.