Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Durf je als vrouw van de zomer nog kort gerokt over straat?

Als we dit gaan goedkeuren waar ligt dan nog de grens... het mag zelfs op internet geplaatst worden... heeft iemand enig idee hoe dit dan zit met de wet op privacy?

http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/groningen/article5233424.ece/Billenfotograaf+Winsum+gaat+vrijuit

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Zit me alleen af te vragen hoe deze de billen en slipje kan fotograferen. Dan moet je toch op de grond liggen als iemand de trap oploopt of heel erg ver toevallig voorover bukt.Zal wel heel erg onnozel zijn. Leuke vraag van je, geef je een punt ervoor.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Toppie van allebei!!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dit soort figuren verlagen vrouwen (weer) tot lustobjecten. Elke vrouw moet vrij zijn om zich te kleden zoals zij dat il. (Wel graag rekening houdend met de algemene normen en waarden. Het geeft mij als man nog geen enkel recht om welke vrouw dan ook, hoeveel bloot er ook te zien is, daar foto's van te maken of er met mijn fikken aan te zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Haha, nee, maar dat heb ik ook nog nooit gedurfd.
Vind mijn figuur daar toch niet echt heel erg geschikt voor :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
hihi +1 Dezelfde gedachtkwam bij mij op
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Oh.. je hebt me zien lopen bedoel je :)
Wanneer je beiden in openbare ruimte bent mag een fotograaf je zonder toestemming fotograferen. Wat betreft publiceren van die foto's weet ik het niet precies.
Ikzelf zou me vereert voelen als ik mezelf op zo'n foto zou herkennen, dus JA, ik durf zeker nog wel kortgerokt over straat. Niet alleen in zomer, maar ook in winter (met legging natuurlijk... )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Haha... probeer de beste man te bereiken zou ik zeggen.
+1 in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Zou wel een idee zijn. Denk trouwens (ik las jouw antwoord net ook) dat mijn figuur niet zo heel anders is dan dat van jou. Toch zijn er voor wat steviger gebouwde mensen ook hele leuke korte rokjes, die het beste bij je boven halen en je een sexy gevoel geven. Ik persoonlijk voel me daar vaak erg prettig bij. Dat laatste straal je dan ook uit, wat het geheel alleen maar ten goede komt.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
mmm... nee, ik denk niet dat ik dat aandurf.
Ik hou het wel bij mijn eeuwig trouwe spiekerbokse!
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Voor beroemdheden ligt dat volgens mij anders...
Als je in het openbaar je blote benen wilt laten zien moet je ook niet zeuren dat je wel eens op een foto kan komen te staan.
Trouwens, als je mooie benen hebt mag je dat toch tonen.
Daar kan je trots op zijn. Wil je dit niet, dan draag je lekker een broek

Toegevoegd na 45 seconden:
of een lange rok

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor zover ik weet dragen vrouwen een kort rokje om een beetje te showen, die voelen zich vrij en laten zien wat ze in huis hebben. Niks mis mee toch !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik durf nog wel kort gerokt de straat over te gaan. Maar dat iemand er foto's van maakt is belachelijk en dat deze nog op internet gezet mogen worden is van de zotte. De wet van privacy wordt hier dus toegepast zoals het hun uitkomt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
ikke niet, met m'n spillebenen ;)

maar het is toch van de zotte dat dit niet aangepakt kan worden.
lijkt me misschien geen aanranding, maar toch minstens ernstige inbreuk op je privacy.
(Lees meer...)
Rieneke1
16 jaar geleden
Ja hoor, ik durf nog wel kortgerokt over straat.

Waarschijnlijk is de privacywetgeving hier niet van toepassing omdat er geen gezichten herkenbaar op die foto's staan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik keur zijn acties niet goed en vind het wel degelijk een inbreuk op mijn persoonlijke integriteit als foto's van mij ongevraagd op internet zouden worden gezet. Maar ik durf zeker nog de straat op in een rokje. Ik ga me door één man zonder sociaal leven toch niet laten voorschrijven wat ik aantrek?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Zo over straat? ja, mag. Gelukkig maar.

Dat fotograferen? ja, mag ook, want het is een openbare ruimte.

Foto's publiceren? Nou, nu komen we in aanraking met het portretrecht. Heeft niets te maken met alleen het portret, maar wel met de herkenbaarheid van iemand. Zonder diens toestemming mag je geen herkenbare foto's van iemand publiceren.
(Lees meer...)
itsme
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
dus wel foto's van iemands achterwerk?
Dan sta je niet herkenbaar in beeld toch?
Als je je lelijke r**t zo laat zien, als ik op die foto's zag, dan vraag je erom gefotografeerd te worden.
Je denkt toch niet dat het portretrecht ook op de onderkant slaat.
Ik vind die mensen te ordinair om in de buurt te willen lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ha, die Congoleo,

Ik weet niet hoe ik als vrouw over straat zou durven. Dat ik als man in een jurk over straat ga vind ik al heel wat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik durf als man nog wel kort gerokt over straat... Wij leven in een vrij land en niemand die mij tegenhoudt...

Of is er al een wet die dat verbiedt dan, want de wetten veranderen zo snel...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing