Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekend de tekst ZONE geverfd op straat.

Op de oude Haagweg bij amsterdam staat dit op de weg geschilderd en een dubbele overdwarse streep erbij getekend. Verdar staan er binnen de 'zone' wat vreemde woonbarakken. Wie wonen hier ?

Toegevoegd na 53 seconden:
.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
= betekenT

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Normaal gesproken staat er precies bij die dubbele streep een verkeersbord naast de weg. Dat verkeersbord geeft aan om wat voor soort zone het gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb inderdaad nu ook het bijbehorende verkeersbord gezien

Andere antwoorden (4)

volgens mij betekent dat dat je er niet mag parkeren. Je geeft die strepen aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoeld denk de Oudehaagseweg?
De 'vreemde woonbarakken' zijn containerwoningen die door studenten worden bewoond.
Het woord ZONE, geeft volgens mij een ecologische zone aan die het westelijk deel van de Veenbovenlanden moet verbinden met het Oostelijke Veenbovenland en de groengebieden van Badhoevedorp.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar waarom wordt die zone dan op de weg aangegeven. PS Het zonegebiet is 30 meter breed. Antwoord van de barakken maakt me een stuk geruster, ik dacht dat het geen zuivere koffie was dat daar gebeurde.
Dat je een gebied met betaald parkeren binnenrijdt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het betekent dat je vanaf daar de parkeerzone inrijdt en dat de gemeente niet steeds in elke straat een bord hoeft te plaatsen met een bord "parkeerverbod"
Alleen parkeren op de daarvoor bestemde plaatsen.
Ook de gele streep langs de kant van de weg is hierdoor overbodig geworden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding