Kan ik nog Geschiedenis studeren als ik dat niet in mijn profiel heb?

Ik heb namelijk Natuur en Gezondheid gekozen, om met biologie verder te studeren, (en omdat sommige mensen beweren dat er met Cultuur en maatschappij weinig kans is op de arbeidsmarkt) en ik heb er best wel spijt van, dat ik dat niet heb gekozen, omdat Natuur en gezondheid te hoog gegrepen voor me is, en ik graag teken, boeken schrijf, en van Geschiedenis en Aardrijkskunde hou.
Ik zou graag (nadat ik de middelbare school heb afgerond) met Geschiedenis verder willen studeren, maar sommige mensen in mijn klas zeggen dat dit kan, en anderen niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Als je pas gekozen hebt, is er de eerste maar weken nog een mogelijkheid om te wisselen van profiel.
als dat niet zo is, je kunt wel geschiedenis studeren zonder het in je pakket te hebben gehad, maar bedenk wel, je hebt dan een achterstand, omdat je het vak niet gehad hebt in de bovenbouw van de middelbare school.

Toegevoegd na 43 seconden:
ik bedoelde natuurlijk 'in de eerste PAAR weken' ;P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens mij kan het op de universiteit wel, hogeschool volgens mij niet. Anders zou je ook een jaartje vavo kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kun je heel goed aan de decaan van je school vragen.

Je schrijft niet welke opleiding je nu doet, maar als je bijvoorbeeld in 4 HAVO zit kun je op sommige scholen t/m de herfstvakantie nog van pakket wisselen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volges mij kan dit gewoon omdat geschiedenis voor gen enkele studie een verplicht vak is. Je zou op sites van universiteiten kunnen kijken of ze daar meer informatie geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk kan je nog geschiedenis studeren. Je hebt geen verplichte vakken als je dit vak wil gaan studeren. Het is wel handig als je het hebt, dan heb je namelijk basiskennis. Maar met NG kan je eigenlijk alle kanten op!