Ja. Dat is de enige zekerheid.
In de toekomst kijken is de onzekerheid. Dat kunnen er maar weinigen.

Dus afwachten maar zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (17)

Nou, dood gaan lijkt me ook wel heel erg zeker. Dood is het einde van dit leven. Wat er na dit leven komt weet niemand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van beide kun je even zeker zijn.
Alle mensen die ooit geleefd hebben zijn geboren en iedereen die nu niet meer leeft is dood gegaan.
Misschien zijn er mensen die vanuit het niets zijn gekomen en misschien zijn er mensen die al eeuwig leven, maar beide typen hebben zich niet bekend gemaakt, dus kun je stellen dat je zeker weet dat je geboren bent (je moeder weet dat in ieder geval zeker, want zij was erbij) en dat je dood zult gaan, omdat niemand zegt dat ie al miljoenen jaren leeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zeker bent dat je leeft kan je ook zeker zijn dat je dood zal gaan want alle levende wezens zijn sterfelijk.Ziedaar, al twee zekerheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want we er zijn dus twee zekerheden. We zijn geboren, en we gaan dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En niet te vergeten: de blauwe enveloppe!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, dat stel illegalen krijgt dit niet.
Zekerheid dat je geboren bent is er idd een anders kon je deze vraag niet stellen! En dat je sterft is de tweede zekerheid.
Het is dus niet of of,maar en en.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee tuurlijk niet, want zijn er indd 2 zekerheden plus een 3rde: dat je leeft.

de uitspraak: je hebt mar een zekerheid en dat is dat je streft" moet je niet letterlijk nemen in de zin dat sterven absoluut de enigste zekerheid is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, ik vind dat er een reele mogelijkheid is dat ik met de ooievaar gebracht ben, die mij uit de kool getrokken heeft.
Doodgaan... Tja, dat is wel het laatste dat ik ooit doe, dat is zeker :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De uitdrukking is bedoeld in de toekomst: Dus: dat je doodgaat is de enige zekerheid die je echt hebt als je aan het leven begint. Hoe het leven eruit zal zien is voor iedereen verschillend en kun je NIET ZEKER WETEN, maar dat het uiteindelijk ophoudt weet iedereen zeker, arme sloeber, of rijke zakenman.
Alles wat achter je ligt is vanzelfsprekend een zekerheid voor een ieder. Ik weet ook zeker dat ik vanmorgen 2 boterhammen met kaas heb gegeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanuit de logica beschouwd ligt het bewijs van je dood in de toekomst en is het resultaat dus onzeker, statistisch gezien is de kans op oneindig doorleven verwaarloosbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Dat je dood gaat is een zekerheid. Over wat er daarna gebeurt bestaan verschillende gedachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel je nu eens voor dat je niet dood zou kunnen gaan? Wat dan? Er worden wel baby's geboren, dus alles wordt steeds voller. Gaan we mensen de zee in duwen?
Aangezien het zover nog niet is en nooit zal komen is er na het feit ipv zekerheid dat je geboren bent het enige zekere dat je ooit weer dood zult gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets is zeker, misschien ben je niet eens geboren! Is dit allemaal een illusie, besta je misschien niet eens!

Ik denk dat je gerust kan zeggen dat we meerdere zekerheden hebben: dat we geboren zijn, en dat we zullen sterven. Er is een begin, en een einde...zonder elkaar bestaan ze niet. Dus als je van de één zegt dat het zekerheid is, dan moet de ander het ook zijn.

Behalve natuurlijk voor zulke mensen als Sinterklaas, maar die is ook gewoon te stoer om dood te gaan. Maar uiteindelijk zal ook hij, onze goedheiligman, er een eind aan breien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Zomaar;

Statistisch gezien is de dood helemaal geen 100% zekerheid. We doen enkel maar een aanname op grond van het feit dat er in het verleden zoveel mensen zijn doodgegaan. Op dit moment zijn er bijna 7 miljard mensen op de wereld die nog nooit dood zijn gegaan en dat aantal is nog nooit zo groot geweest. Statistisch bewijs dus dat onsterfelijkheid aan een flinke opmars bezig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, nu je het zegt! Er is eigenlijk helemaal geen zekerheid dat je doodgaat! Misschien landt er over 5 jaar (als je dan nog leeft) een komeet op aarde, zonder dat alle mensen doodgaan, waarbij een stof vrijkomt waardoor we niet meer doodgaan. De kans is heel heel klein, maar doodgaan hoeft daardoor niet een zekerheid te zijn! Geboren zijn echter wel, want dat is het allerbegin en is al geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Zomaar,
Zo zeker als je geboren bent zal er ook weer een einde komen. Maar waarom deze vraag? Is alles wat tussen je geboorte en je dood zit niet veel belangrijker? Je wordt geboren om te leven! Leef!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn nog wel meer zekerheden in het leven hoor:
Geboorte
Zuurstof
Eten
Drinken
Zonlicht
Geld ( helaas)
Verplichtingen
Ziektes
Pijn
Verdriet
Dood

Er zullen ongetwijfeld nog meer zekerheden zijn in het leven maar daar kom ik zo gauw niet op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, omdat we nooit praten over zekerheid als het gaat om iets dat al gebeurd is.
Er zijn miljoenen dingen met zekerheid gebeurd in het verleden.

Het enige dat we zeker weten voor de toekomst, is dat we dood zullen gaan.
itsme