mag je het woord kanker op twitter gebruiken?

Af en toe lees je wel eens van die tweets dat iemand het woord kanker gebruikt in negatieve zin...
(bijvoorbeeld: weer wachten op die ~bus)
dit mag toch niet zomaar?
gr

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/zeg-woord-kanker-gebruikt.114302
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Henk: ik begrijp je opmerking niet.
Of je nu zegt kankerbus of klotebus of teringbus
het blijft niet netjes.
Maar het heeft niets met de ziekte te maken,
dat snapt ook iedereen.

Het beste antwoord

Of je nu zegt kankerbus of klotebus of teringbus of kutbus,
het blijft niet netjes.
Maar het heeft niets met de ziekte te maken,
dat snapt ook iedereen.

Tegenwoordig schijn je wel te mogen roepen
Krijg de tering.........maar niet:
krijg de kanker.

Dat komt omdat tuberculose tegenwoordig goed te behandelen is,
en veel vormen van kanker zijn dat nog niet.

Nu heb ik toevallig een man met kanker die
zelden of nooit een onvertogen woord gebruikt.

Maar voor hem maakt het niet uit of iemand
kanker, of tering, of klote of kut zegt.
Ik heb het idee dat hij kut nog erger vind, hoewel je dat overal "gewoon" hoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Er zijn geen wetten of gebruikersvoorwaarden die het gebruik van het woord "kanker" op Twitter verbieden. Dus ja, het mag gewoon.
bamibal
12 jaar geleden
op internet mag je bijna alles zetten wat je wilt, en anders probeer je die dingen gewoon te negeren of er iets tegen te zeggen van "kap daar is mee met kanker"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jammer genoeg mag dit wel, ik persoonlijk vind het heel jammer want het maakt heel die site kapot
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom min??
Wat jij wilt, maar het zou niet heel gepast staan tegen over de andere mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je normen en waarden hebt weet je wel beter. Het is niet een kwestie van mogen, eerder van je weten te gedragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het mag.
maar je mag niet zeggen : ik ga iemand doodschieten.
Dan staat d politie voor je deur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar vergeet niet dat somige schoolen op twitter kijken dus je kan problemen krijgen