Volgens de miljoenennota word alles duurder volgend jaar. Waarom maken ze niet gewoon geld erbij? Dan is iedereen van het probleem af.

Toegevoegd na 3 dagen:
Als ik hier veel van wist, danwel van economie, dan had ik deze vraag niet gesteld, leek me gewoon een logische oplossing!!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Hoe meer ergens van is, hoe minder het waard is. Dat is ook zo met geld. Niet zo handig dus.

Geld bijdrukken helpt inderdaad niet, vrij vaak is dat gespiegeld aan een hoeveelheid goud en ander waardevast spul in een land. Door meer geld te drukken krijg je niet meer waardevast spul en de waarde van een euro wordt dus minder waard. Een brood gaat dan simpelweg het dubbele of meer kosten. In sommige landen gaat dit inderdaad zover dat de prijs van munten als ruwe grondstof van metalen meer waard wordt als wat er op de munt gedrukt staat. Gevolg mensen gaan uitzichzelf munten omsmelten en... voor waardevast geld/goederen in het buitenland omruilen.

'Gewoon geld erbij maken' is geen oplossing, dat bewijs is in Amerika wel geleverd. Daarbij is er niet te weinig geld, dat lijkt zo omdat het wordt weggesluisd bij de 'gewone man/vrouw'. De macht op de wereld ligt bij het grootkapitaal en zij kunnen de geldstromen op de wereld sturen en beïnvloeden. We moeten dus wakker worden en nooit meer geloven dat er 'crisis' is als er anderen zijn die daar rijk (er) van worden, want dan worden we immers gewoon bestolen.