Een vraag over de geschiedenis??

Er is een opdracht van geschiedenis met deze vraag:

Omdat het Spaanse leger ook elders in Europa oorlog voerde, onder andere tegen de Turken, kwam Filips II geld tekort. Zelfs de opbrengst van de zilvervloot uit ... was niet genoeg.

Weet iemand wat er op die puntjes moet?
Alvast bedankt!

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb nog een vraag:

De Spaanse belegering van Alkmaar duurde maar een week of 6. Hoe lang duurde de strijd om Haarlem?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De slag om haarlem duurde 5 weken, waarna een wapenstilstand van 6 weken plaatsvond

Toegevoegd na 2 minuten:
En de zilvervloot kwam inderdaad uit zuid-Amerika, zoals die hier boven mij al zei
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zuid-amerika