wat is communicatiemodaliteit ?

ben met een werkstuk bezig, maar struikel steeds over dit woord? iemand die het in simpel nederlands zou kunnen uitleggen?

bij deze alvast bedankt! =)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Modaliteit is een ander woord voor "manier, wijze" (Latijn: modus) (http://nl.wikipedia.org/wiki/Modaliteit )

Communicatie is uitwisseling van informatie

Het lijkt mij dat er in jouw geval dus bedoeld wordt ,een op een bepaalde wijze/manier uitwisselen van informatie

De volgende bron geeft je misschien ook iets meer duidelijkheid http://www.warnercommunicatie.com/colleges/college_1/college_1.doc (Dit is een PDF bestand)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx

Andere antwoorden (1)

Een communicatiemodaliteit is een onderdeel van de communicatie door een bedrijf naar anderen. Een soort module (= een stukje van) de communicatie.
Je kunt hierbij denken aan: voorlichtingstheorie, public relations, reclame, crisiscommunicatie, multinationale communicatie, interne communicatie, marketingcommunicatie, etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op zich is het antwoord ook gewoon goed. Het hoeft echter niet van een bedrijf te zijn naar anderen,maar als voorbeeld kan het weer wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zag naderhand ook dat ik was vergeten na "door een bedrijf" "bijvoorbeeld" te zetten... maar verder klopt het gewoon hoor