Hoe heet iemand die discrimineert? En iemand die racist is?

Toegevoegd na 1 minuut:
Iemand die racistisch is is natuurlijk een racist. ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.8K

Het beste antwoord

Volgens mij bestaat er geen Nederlandstalig woord voor iemand die discrimineert.

We kennen woorden als discrimineren, discriminatie en discriminant (maar dat laatste wordt enkel gebruikt in de wiskundige betekenis).

Iemand die discrimineert kan soms wel benoemd worden op basis van de eigenschap waarop ie discrimineert.
Is dit op basis van ras : een racist.
Op basis van geslacht: een seksist
Enzoverder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Iemand die discrimineert noem je ook een racist