Nee, het klopt... Je dient de wereld... Wat zou de wereld zijn als ik er niet was... (niet de ik van mij, maar DE IK) de ik van een ieder die kan praten...
Dat is geen geloof maar wijsheid... en werkelijkheid...

Als God de wereld geschapen heeft, wie zou dan daar getuige van kunnen zijn, ik toch... en hier ook weer de ik die voor iedereen geldt...

´s morgens vraagt de juf in de klas: "Wie heeft er de tandjes gepoetst vanmorgen?" "Ik" zegt elke kleuter in de klas... Nou over die ik heb ik het...

Het is heel goed wijs in je denken...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik kan me daarbij weinig voorstellen. Wat bedoel je met wereld, het klinkt mij veel te groot om te kunnen dienen.
Ik denk dus dat je niet goed wijs bent....
Misschien kan je je houding nog nader toelichten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat een ieder de wereld dient. Alleen doet de een dat een beetje beter dan de ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, in dit geval denk ik: Wat je zaait zal je oogsten.

Ik heb wel eens daadwerkelijk keiharde kritieken gekregen van: "Jij bent helemaal gek", en ik heb ook wel eens anders geprobeerd maar ik kàn het gewoon niet.

Daarentegen loop je wel het risico om je vaker bedrogen/misbruikt te voelen dan anderen dat doen, en geven die je soms het gevoel dat je tot een of ander uitstervend ras behoort. Tevens ik denk dat dit ook veel te maken heeft met je opvoeding.

Maar elke keer wanneer je wat voor iemand anders kan betekenen maakt al dat andere weer goed naar mijn gevoel.

Dus "Ik dien de wereld" heeft voor mij nog steeds de voorkeur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je dient de wereld niet,maar je leeft er in/op. De mens is toch niet geboren om te dienen? Natuurlijk zijn er wel uitzonderingen zoals religieuzen, die dienen god.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen geloof, en ook het andere niet.

Het is jouw levensstijl en JOUW levensopvatting.

Als je zegt: "de mens is er om de wereld te dienen", dan is het jouw geloof.

En als je zegt: "De mens moet de wereld dienen", dan ben je niet wijs in je denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen van beide. Het is een levensopvatting en een keuze.

Of het (onderdeel van) een geloof is, blijkt pas als je onderzoekt wat de basis is van die keuze. Is het omdat je denkt dat het het juiste is, of omdat het moet van het Vliegend Spaghetti Monster?

Of het niet goed wijs is, blijkt uit de manier waarop je de wereld denkt te dienen. Ben je aardig tegen je buurvrouw en doe je haar boodschappen als ze de griep heeft, of probeer je uit liefdadigheid 3 miljoen wuppies naar hongerlijdend Afrika te sturen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar heb je die uitdrukking vandaan? Ik heb 'm werkelijk nog nooit gehoord...

Ik dien de wereld....

Ik denk dat wij met z'n allen de wereld juist ten gronde richten met onze milieuvervuiling en het plunderen van de natuur.
Dat kan ik geen dienen noemen...

De wereld heeft ons altijd gediend, maar als de wereld leeggevreten en geroofd is, zal het ons nog lelijk opbreken.
Maar ach, dat is toch een probleem voor onze (achterklein)kinderen, dus waar maken we ons druk om...