Wat gebeurt er met sieraden waarmee een persoon begraven wordt als het graf wordt gedolven?

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik bedoel dus wanneer het graf "officieel" gedolven wordt op het moment dat de periode verloopt waarvoor betaald is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Die behoren toe aan de nabestaanden. Als die er voor kiezen om de sieraden mee te laten begraven, en deze worden vervolgens door iemand opgegraven, dan blijven deze sieraden nog steeds aan de nabestaande toe behoren. Dan is de gene die de sieraden steelt strafbaar aan diefstal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles wat onder de grond ligt is m.i. Eigendom van de staat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij gaan overblijfselen, zoals sieraden, als de familie niet reageert naar de grafdelvers. Een soort fooienpot.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeg dan niks engelijn...

Allereerst dient er sprake te zijn van een vondst, niet van grafschennis.

bij vondst dien je hiervan aangifte te doen. Na het verstrijken van een jaar verkrijg jij de eigendom, indien deze niet intussen door een ander (de geïncarneerde eigenaar, of een van diens nabestaanden) is opgeëist.