Staat er ook een extra straf op ontsnappen uit de gevangenis?

Wanner een ontsnapte gedetineerde opgepakt en weer teruggebracht wordt naar de gevangenis, staat daar dan ook nog een extra straf op voor het ontsnappen?

Toegevoegd na 20 seconden:
+e bij wanneer

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Ha, die Hen3ette;

Hoewel het ontsnappen uit detentie op zichzelf niet strafbaar is kunnen er wel repercussies op volgen; in disciplinaire zin kunnen privileges worden ontnomen, maar vluchtgevaarlijke gevangenen kunnen ook naar zwaarder bewaakte inrichtingen worden overgeplaatst en een vervroegde invrijheidstelling kan er ook door in gevaar komen. Een en ander hangt waarschijnlijk af van de eventuele gewelddadigheid van de ontsnapping en het aantal herhalingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het ontsnappen op zich is helemaal niet strafbaar. Dan mogen er natuurlijk geen andere strafbare feiten plaatsvinden, zoals gijzeling, verwonding, moord, vernieling etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.maar je moet je tijdelijke vacantie,natuurlijk wel weer inhalen,als ze je weer vinden,want dat doen ze uiteindelijk toch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoewel ontsnappen uit een gevangenis, of pententiaire inrichting geen strafbaar feit is, wordt je door de leiding, bij terugkomst, meestal wél disciplinair gestraft. Zo weet ik van iemand die 'over de muur klom' dat hij bij zijn terugkomst zeven dagen 'strafcel' kreeg. Hij werd opgesloten in een kale cel, mocht slechts 30 minuten per dag solo gelucht worden, mocht niet meedoen aan het recreatieprogramma (geen radio, tv of lectuur) en had geen enkel contact met zijn medegevangenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee daar staat geen straf op, maar als ze je daarna weer te pakken hebben behandelen ze je wel een tikje anders... meer niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ontsnappen op zich is niet strafbaar,maaar...als je weer terug in het"hotel"ben zal het personeel je niet meer behandelen als een zeer gwaardeerde gast.