Vanaf hoelaat tot hoelaat kun je op de Amsterdamse beurs (AEX) effectief handelen (Dus de 'kantoortijden' van de beurs)?

Toegevoegd na 21 minuten:
Hmm, is 't nu 17.30 of 17.40 uur....?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (3)

Van 9 uur 's ochtends tot 17.40

Toegevoegd na 28 minuten:
17.40 als het goed is. Ik voer regelmatig nog orders in tussen 17.35 en 17.40.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan ze zelfs 24/7 invoeren, maar dat wil niet zeggen dat er 24/7 gehandeld wordt.
Er kan gehandeld worden tussen 9uur 'sochtens en half 6 's avonds.

Toegevoegd na 1 uur:
* ING geeft ook 17.30 aan, misschien was het een typefoutje?

Toegevoegd na 1 uur:
Okee! Ga ik ook eens proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe van 9:00- 17:30; met de mogelijkheid om te handelen op basis van de koers uit de slotveiling tussen 17:35 en 17:40.

Zie onderstaande uitleg van de doorlopende beurshandel

====

• Vooropening van 7:15 tot 9:00:
Orders worden in het centraal orderboek ingevoerd, zonder dat er transacties plaatsvinden.

• Opening om 9:00:
Op basis van alle orders die in het boek werden ingeschreven, berekent de centrale computer automatisch de openingsprijs of veilingprijs waarmee het grootste aantal aanbiedingen en vragen kunnen worden gematcht.

• Doorlopende handel van 9:01 tot 17:30:
De komst van een nieuw order geeft onmiddellijk de aanzet tot een of verschillende transacties, als het centraal orderboek één order of verschillende orders bevat van een andere aard tegen een compatibele prijs. Zijn er zo geen orders, dan wordt het binnenkomend order ingeschreven en blijft het in het orderboek tegen de opgegeven limiet.

• Voorsluiting van 17:30 tot 17:35:
Zoals bij de vooropening worden de orders ingediend, zonder dat er transacties plaatsvinden.

• Slotveiling om 17:35:
Bekendmaking van de slotprijs. Alle overblijvende orders worden vergeleken, en waar mogelijk wordt de handel uitgevoerd.

• Laatste handel van 17:35 tot 17:40:
De beursleden kunnen orders indienen tegen de slotprijs. Dat is de prijs, ingesteld bij de slotveiling, behalve in uitzonderlijke gevallen. Deze orders worden uitgevoerd op voorwaarde dat er een tegenhanger is.Z